Ekologia „Wielka Zwrotka Ż”: drugie życie szklanych butelek30 stycznia 2020 Ekologia „Wielka Zwrotka Ż”: drugie życie szklanych butelek30 stycznia 2020Przeczytaj także Ochrona środowiska Technologia w służbie przyrody. Specjalne urządzenie będzie monitorować stan Odry Ubiegłoroczna katastrofa ekologiczna na Odrze spowodowała ogromne straty nie tylko dla rzeki, ale i połączonych z nią ekosystemów. Z tego powodu miasto Wrocław nawiązało współpracę z T-Mobile, w ramach której zainstalowano pływające urządzenia do monitorowania stanu rzeki. To tylko jeden z przykładów pokazujących, że polskie miasta wdrażają coraz więcej nowych technologii, które pozwalają im odpowiadać na wyzwania związane z szybką urbanizacją. Ochrona środowiska Czy to koniec fast fashion w UE? Parlament Europejski podjął decyzję Fast fashion wychodzi z mody. Parlament Europejski niemal jednogłośnie opowiedział się za bardziej zrównoważonym i etycznym przemysłem odzieżowym. Nowe regulacje najbardziej odczują marki, których strategie opierają się na modelu tzw. szybkiej mody. Co dokładnie ma się zmienić? Grupa Żywiec zainicjowała akcję „Wielka Zwrotka Ż”. Cel to zachęcenie konsumentów do oddawania do sklepów szklanych opakowań po piwie. Inicjatywa promowana jest na butelkach piwa Żywiec za pomocą odwróconych etykiet.Wielka Zwrotka ŻCelem „Wielkiej Zwrotki Ż” jest wzmacnianie proekologicznych postaw konsumentów i kształtowanie wśród nich dobrego nawyku, jakim jest zwracanie do sklepów szklanych opakowań. Dodatkowo marka Żywiec, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, podkreśla, że szklane butelki będzie można oddawać bez paragonów do sklepów biorących udział w akcji. Lista takich obiektów liczy już ponad 6,5 tys. placówek, a ich szczegółowy wykaz można znaleźć na stronie wielkazwrotkaż.pl.Za każde zwrócone opakowanie klient otrzyma zwrot pieniędzy. Sugerowana kwota za butelkę zwróconą bez paragonu to 35 gr. Różnica 15 gr trafi do sklepu – ma to zachęcić właścicieli punktów sprzedażowych do uczestniczenia w akcji. Można do niej dołączyć w każdej chwili.– Oddając butelki zwrotne do sklepów, mamy realny wpływ na zmniejszenie ilości odpadów oraz emisję CO2 do atmosfery. Chcielibyśmy, aby zwracanie butelek stało się powszechnym nawykiem – to mały krok, ale wykonywany przez tysiące osób może wywołać realną zmianę. To dlatego zachęcamy naszych konsumentów do zwracania butelek zwrotnych do sklepów, a sklepy – do dołączania się do akcji – podkreśla Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, dyrektor marketingu w Grupie Żywiec, przywoływana przez portal wirtualnemedia.pl.Jakie piwa zaliczają się do akcji?W ramach „Wielkiej Zwrotki Ż” będzie można oddawać do sklepów szklane butelki po piwie wszystkich marek należących do Grupy Żywiec: Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils, a także EB. Pomysłodawcy akcji zwracają uwagę na fakt, jak wielka siła tkwi w ponownym przetwarzaniu surowców. Jedną butelkę można przetworzyć ponownie nawet 25 razy, a każda butelka zwrotna może służyć przez 5 lat.Grupa Żywiec podkreśla, że akcja „Wielka Zwrotka Ż” będzie wprowadzona na stałe. Źródło: wirtualnemedia.pl, zdj. główne – CanvaArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.