Autorzy najmocniejszego piwa na świecie inwestują w butelki wielokrotnego użytku

W 2009 marka BrewDog uwarzyła piwo o zawartości alkoholu 18,2%. Jednak ich najmocniejszy, a zarazem najwyżej procentowy produkt miał aż 32% ABV. Teraz marka inwestuje nie tylko w smak i moc piwa, ale także w ekologię, a dokładnie recykling oraz zmniejszenie emisji.

Piwo i inne produkty w opakowaniach wielokrotnego użytku

BrewDog to założona w Szkocji międzynarodowa sieć browarów i pubów. Marka produkuje wiele rodzajów piw, a znany na całym świecie browar Punk IPA był najlepiej sprzedającym się piwem kraftowym w Wielkiej Brytanii.

Ze względu na znaczny rozrost firmy BrewDog postanowił przetestować sprzedaż piw w butelkach wielorazowego użytku. Tym samym produkty marki dołączyły do grupy ponad 80 innych, które będzie można kupić w angielskich sklepach sieci Tesco. 

Reuse station w angielskim Tesco, czyli strefa produktów z wymiennymi opakowaniami

Jak działa stacja ponownego użycia?

BrewDog wprowadził nowe butelki we współpracy z usługą LOOP, której głównym celem jest recykling opakowań. Jak to działa? Klienci sklepów współpracujących z LOOP wybierając produkty oznaczone specjalnym symbolem mają pewność, że są one umieszczone w opakowaniach wielorazowych.

N Miłośnicy piwa BrewDog, którzy mają zainstalowaną aplikację LOOP, w łatwy sposób moją oddawać opakowania do specjalnej “stacji”. Butelka ma pojemność jednego litra, a kaucja wynosi 1 funt brytyjski. Po oddaniu butelki do punktu w sklepie, LOOP odsyła ją czystą z powrotem do browaru. Obieg butelek po piwie pozostaje zamknięty.

Piwo BrewDog jest najlepszym przykładem na to, że praktycznie każdy rodzaj produktu – sypki, płynny czy w formie stałej można umieścić w opakowaniu nadającym się do recyklingu. Nawet napój z bąbelkami może znaleźć się w butelce, którą można oddać po wypiciu, umyć i… użyć ponownie! 

Maszyna do wrzucania pojemników wielorazowego użytku, fot. LOOP

Zobacz też, jak inne firmy realizują założenia gospodarki o obiegu zamkniętym (circular economy) i w jaki sposób przedłuża się życie surowców.

BrewDog dodaje kroplę słodyczy do zrównoważonego rozwoju

Współzałożyciel BrewDog, James Watt nie kryje zadowolenia z uczestnictwa w rewolucji opakowaniowej. BrewDog podobnie, jak inne marki uczestniczy we wprowadzonej na początku roku akcji recyklingu LOOP. Angielska sieć sklepów Tesco bierze w niej udział od września 2021 roku. We wschodniej Anglii możemy kupić produkty takich firm, jak Persil, Coca Cola i Heinz. Wszystkie tobjęte są pilotażową akcją opakowań wielokrotnego użytku.

Podobnie jak my stawiamy rynek piwa rzemieślniczego na głowie, LOOP robi to samo w przypadku opakowań jednorazowych. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że uczestniczymy w tej próbie i dumni, że możemy pracować z LOOP, aby dostarczać naszym klientom klasyczne piwa, z całą ich świeżością i bez marnotrawstwa powiedział James Watt współzałożyciel BrewDog.

BrewDog ogłosił na początku 2021 roku, że jest firmą o ujemnej emisji CO2. Usuwa z atmosfery dwa razy więcej dwutlenku węgla niż emituje. Planuje również rozpocząć program zalesiania, aby nadal równoważyć emisje, powstające w procesie warzenia piwa.

Piwo w butelce, która wyląduje z powrotem w browarze, fot. BrewDog/twitter

źródło: exploreloop.com, businessgreen.com, BrewDog/facebook