Ekologia „Wielka Zwrotka Ż”: drugie życie szklanych butelek 30 stycznia 2020 Ekologia „Wielka Zwrotka Ż”: drugie życie szklanych butelek 30 stycznia 2020 Przeczytaj także Ochrona środowiska Czy sztuczny śnieg jest eko? Ukryte koszty wody, energii i emisji CO₂ W czasach, gdy zimowe krajobrazy występują coraz rzadziej, sztuczny śnieg stał się nie tylko atrakcją turystyczną, lecz także sposobem na podtrzymanie świątecznej atmosfery. Choć pozwala stworzyć namiastkę zimy tam, gdzie brakuje naturalnych opadów, jego rosnąca popularność budzi pytania o koszty środowiskowe i energetyczne, które często pozostają niewidoczne na pierwszy rzut oka. Ochrona środowiska Międzyodrze częścią Drawieńskiego Parku Narodowego? Kompromisowy pomysł MKiŚ Po zawetowaniu ustawy o Parku Narodowym Doliny Dolnej Odry przez prezydenta, rząd przedstawia alternatywne rozwiązanie dla ochrony Międzyodrza. Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ) chce włączyć część tego unikalnego obszaru do Drawieńskiego Parku Narodowego, wykorzystując szybszą ścieżkę rozporządzenia. To próba jak najszybszego zabezpieczenia przyrody, ale też zapowiedź dalszych działań na rzecz objęcia tego obszaru najwyższą formą ochrony. Grupa Żywiec zainicjowała akcję „Wielka Zwrotka Ż”. Cel to zachęcenie konsumentów do oddawania do sklepów szklanych opakowań po piwie. Inicjatywa promowana jest na butelkach piwa Żywiec za pomocą odwróconych etykiet. Reklama Wielka Zwrotka Ż Celem „Wielkiej Zwrotki Ż” jest wzmacnianie proekologicznych postaw konsumentów i kształtowanie wśród nich dobrego nawyku, jakim jest zwracanie do sklepów szklanych opakowań. Dodatkowo marka Żywiec, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, podkreśla, że szklane butelki będzie można oddawać bez paragonów do sklepów biorących udział w akcji. Lista takich obiektów liczy już ponad 6,5 tys. placówek, a ich szczegółowy wykaz można znaleźć na stronie wielkazwrotkaż.pl. Za każde zwrócone opakowanie klient otrzyma zwrot pieniędzy. Sugerowana kwota za butelkę zwróconą bez paragonu to 35 gr. Różnica 15 gr trafi do sklepu – ma to zachęcić właścicieli punktów sprzedażowych do uczestniczenia w akcji. Można do niej dołączyć w każdej chwili. – Oddając butelki zwrotne do sklepów, mamy realny wpływ na zmniejszenie ilości odpadów oraz emisję CO2 do atmosfery. Chcielibyśmy, aby zwracanie butelek stało się powszechnym nawykiem – to mały krok, ale wykonywany przez tysiące osób może wywołać realną zmianę. To dlatego zachęcamy naszych konsumentów do zwracania butelek zwrotnych do sklepów, a sklepy – do dołączania się do akcji – podkreśla Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, dyrektor marketingu w Grupie Żywiec, przywoływana przez portal wirtualnemedia.pl. Jakie piwa zaliczają się do akcji? W ramach „Wielkiej Zwrotki Ż” będzie można oddawać do sklepów szklane butelki po piwie wszystkich marek należących do Grupy Żywiec: Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils, a także EB. Pomysłodawcy akcji zwracają uwagę na fakt, jak wielka siła tkwi w ponownym przetwarzaniu surowców. Jedną butelkę można przetworzyć ponownie nawet 25 razy, a każda butelka zwrotna może służyć przez 5 lat. Grupa Żywiec podkreśla, że akcja „Wielka Zwrotka Ż” będzie wprowadzona na stałe. Źródło: wirtualnemedia.pl, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.