Wnioski w programie Mój Prąd można składać przez internet

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wraz z Ministerstwem Energii zdecydowały się wprowadzić kolejne zmiany w programie „Mój Prąd”. Od 21 października zainteresowani dofinansowaniem mogą składać wnioski drogą elektroniczną.

Dotychczas składanie wniosków odbywało się tylko w tradycyjnej, „papierowej” formie, w siedzibie Funduszu lub za pośrednictwem Poczty Polskiej. Uruchomiona właśnie internetowa platforma pozwoli wnioskodawcom złożyć podanie bez wychodzenia z domu.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Bezpłatne złożenie wniosku możliwe jest za pośrednictwem rządowego portalu gov.pl, w zakładce “Wniosek o udzielenie dofinansowania na mikroinstalacje fotowoltaiczne”. – Aby złożyć wniosek online o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu. Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut – mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji.

Do złożenia wniosku potrzebne są standardowe dla procedury dokumenty, czyli kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej, która powinna być opatrzona adnotacją  “Zgłoszono do Programu priorytetowego „Mój Prąd”. W przypadku instalacji wykonanych przez właściciela domu, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji, potrzebne jest oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji. W załączniku musi znaleźć się także zaświadczenie o przyłączeniu instalacji do dystrybutora, czyli tzw. zakładu energetycznego.