Wiadomości OZE Wodorowe pociągi Siemensa i Deutsche Bahn 30 listopada 2020 Wiadomości OZE Wodorowe pociągi Siemensa i Deutsche Bahn 30 listopada 2020 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Siemens Mobility i Deutsche Bahn zamierzają wspólnie opracować kolejną generację systemu trakcji wodorowej. Projekt ma być zrealizowany w Niemczech do 2024 roku. Reklama Pociągi napędzane wodorem, rozwinięta infrastruktura i innowacyjna stacja paliw, umożliwiająca tankowanie pociągu w ciągu zaledwie 15 minut – to plany producenta nowoczesnych rozwiązań mobilnych i niemieckiej spółki energetycznej. Pociąg wodorowy o mocy 1,7 MW będzie osiągał prędkość 160 km/h i ma odmienić wizję kolejowego transportu. Szybkie i zielone Technologie wodorowe są efektywne – pociągi jeżdżą szybko, wydajnie i są przyjazne dla środowiska. Jak mówi Michael Peter, CEO w Siemens Mobility, to bezemisyjna, wodorowa forma napędu będzie mieć realny wpływ na proces dekarbonizacji kolei: – Wodór prowadzi nas w kierunku zaawansowanej, wolnej od emisji kolei. Taka forma transportu wniesie znaczący wkład w realizację celów klimatycznych – napisał na oficjalnej stronie dyrektor. Źródło: siemens.com Jak dodaje Winfried Hermann, Minister Transportu, Badenia-Wirtembergia, skierowanie transportu na drogę energii odnawialnej, to najlepszy krok, jaki można postawić w stronę zrównoważonego transportu: – To wspaniale, że pierwszy pociąg wykorzystujący tę nową i zrównoważoną technologię zostanie przetestowany w Badenii-Wirtembergii. Szczególnie na trasach niezelektryfikowanych, napęd wodorowy może stać się alternatywą dla napędu diesla – dodatkowo przyjazną dla klimatu. Decydującym czynnikiem jest to, że energia przychodzi ze źródeł odnawialnych. Jest to zasadnicza część transformacji w dziedzinie transportu – podsumował niemiecki Minister. Jak to działa? Projekt wspólnego finansowania nowoczesnych rozwiązań nazwę „H2goesRail”. W układach napędu wodorowego, w wyniku reakcji wodoru i tlenu powstaje energia elektryczna i woda oraz para wodna jako efekty uboczne. Napęd pociągów będzie składał się z ogniwa paliwowego i akumulatora litowo-jonowego. Pierwszy pociąg napędzany wodorem wjedzie za 3 lata na hiszpańskie tory Projekt będzie testowany na odcinkach 600 i 1000 kilometrów w Tybindze. Ekologiczne ogniwa wodorowe i bardzo krótki czas ładowania pociągów sprawiają, że metoda ta staje się wysoce konkurencyjna dla paliwa diesel. Siemens i DB współpracują w zakresie dopasowania tej technologii do najnowszego wymiaru mobilności. Siemens podaje na swojej stronie, że wodorowy pociąg zastąpi obecnie kursujący na tej trasie pojazd napędzany dieslem, co pozwoli zredukować ilość CO2 o 330 ton rocznie. źródło: press.siemens.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.