Elektromobilność Zmiany w zarządzie ElectroMobility Poland 15 maja 2017 Elektromobilność Zmiany w zarządzie ElectroMobility Poland 15 maja 2017 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Polska Fale upałów zagrażają ludzkiemu zdrowiu i życiu. Ekstremalne temperatury w Polsce Ekstremalne upały po raz kolejny w tym roku występują w Polsce. IMGW wydało alarmy drugiego stopnia dot. upału dla 14 województw, czekają nas też tropikalne noce. Upały to kosztowna konsekwencja zmiany klimatu, na którą musimy reagować skuteczniej. ElectroMobility Poland to spółka powołana do zarządzania z ramienia rządu pracami projektowymi związanymi z polskim autem elektrycznym. Spółką zarządzać miał doświadczony w sektorze start-upów, Krzysztof Kowalczyk. Reklama Jednakże Kowalczyk, jak poinformował poprzez LinkedIna, nie będzie już zarządzał spółką. W oświadczeniu czytamy: Personalnie potrzebuję zdecydowanie większej dynamiki biznesowej i możliwości realizacji agresywniejszej strategii rozwoju produktów, niż ta, którą mógłbym dalej realizować w EMP. Spółkę ElectroMobility Poland stworzono ze środków PGE, Taurona, Enei i Energi. Jej kapitał akcyjny wyniósł 10 milionów złotych. Jak zapowiadał Mateusz Morawiecki, miała się ona stać „kołem napędowym polskiej motoryzacji i dołożyć niejedną cegiełkę do wizji miliona samochodów elektrycznych nad Wisłą w 2025 roku”. Jak zaznaczał Kowalczyk, obejmując kierownictwo w spółce – Najważniejsze na początek to przełamać barierę niemożności otaczającą ideę polskiego samochodu elektrycznego (…) samochód elektryczny możemy już budować – z komponentów dostępnych na rynku. Cała sztuka w tym, by budując mocną, polską markę w tym obszarze, doprowadzić do produkcji innowacyjnych komponentów przez rodzimą branżę automotive. A innowacje nie muszą być tylko w sferze podzespołów. Tego optymizmu nie widać po trzech miesiącach pracy w spółce. Mimo to komentował on, że projekt polskiego samochodu elektrycznego – pozostaje niezwykle ważnym ogniwem strategii rozwoju Polski. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.