Wiadomości OZE Busworld 2017 z polskim akcentem 02 listopada 2017 Wiadomości OZE Busworld 2017 z polskim akcentem 02 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Targi autobusowe Busworld 2017, odbywające się w belgijskim Kortrijk, już za nami. Najstarsza i najbardziej znana wystawa autobusowa od 1971 roku odbywa się cyklicznie co dwa lata. Wszystko, co przemysł autobusowy ma do zaoferowania, najpierw debiutuje właśnie w Kotrijk. Reklama Tym razem ciekawość widzów wzbudził pierwszy dwupiętrowy elektryczny autobus, zaprezentowany przez hiszpańską firmę UNVI. Wspominamy o tym, ponieważ trzy baterie litowo-jonowe o pojemności 58,1 kWh działają sprawnie dzięki układowi Master BMS. System został skonstruowany w polskiej firmie BMZ Poland. Dzięki niemu udało się połączyć baterie o różnym stopniu naładowania w jeden układ. Równoległe zespolenie wszystkich baterii skutkowałoby wytworzeniem prądów wyrównawczych, co w konsekwencji doprowadziłoby do ich awarii. Kierownik Projektu BMZ Poland Tomasz Ciszek powiedział: „Ogromną zaletą zastosowanego układu bateryjnego jest to, że może on być szybko serwisowany bez potrzeby demontażu baterii. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możliwy jest serwis podstawowych komponentów, takich jak spalony bezpiecznik, uszkodzony stycznik czy układ zabezpieczeń”. System Master BMS oblicza w czasie rzeczywistym szczytowe prądy ładowania oraz rozładowania, uwzględniając również rozpływ prądów do poszczególnych ogniw. Szacuje także procentową pojemność zestawu bateryjnego oraz informuje o pozostałym zasięgu autobusu i czasie, kiedy baterie będą wymagały naładowania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.