Wiadomości OZE Tesla pomaga w ucieczce przez huraganem Florence 21 września 2018 Wiadomości OZE Tesla pomaga w ucieczce przez huraganem Florence 21 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Podobnie jak w przypadku huraganu Irma w 2017 roku, Tesla stara się wesprzeć swoich klientów, którzy znajdują się na obszarze dotkniętym huraganem Florence. Żywioł dotarł do wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych w połowie września tego roku. Reklama Klienci Tesli mogą za darmo ładować swoje samochody elektryczne, a właściciele programowo ograniczonej pojemności baterii do 60 kWh będą mogli korzystać do połowy października z baterii z pojemnością powiększoną o 15 kWh. Zwiększona pojemność pozwoli na przejechanie dodatkowych 50-80 km. Właściciele elektryków otrzymali powiadomienie o treści: „Tymczasowo umożliwiamy Twojemu samochodowi dostęp do dodatkowej pojemności akumulatora, a także bezpłatne ładowanie w ramach przygotowań do nadejścia huraganu Florence. Mamy nadzieję, że zapewni Ci to spokój ducha, aby dotrzeć do bezpiecznej lokalizacji. Powiadomimy Cię zanim Twój samochód powróci do pierwotnej konfiguracji w połowie października. Oznaczenia na ekranie mogą się zmieniać w tym okresie. Bezpiecznej podróży!”. Jak podaje portal elektrowoz.pl, programowe ograniczenie pojemności pojawiło się, gdy na rynku był popyt na tańsze Tesle 60 kWh, a producent miał nadmiar modeli z bateriami 75 kWh. Źródła: elektrowoz.pl, insideevs.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.