Wiadomości OZE 30 autobusów hybrydowych od wrocławskiego Volvo w Sosnowcu 20 września 2017 Wiadomości OZE 30 autobusów hybrydowych od wrocławskiego Volvo w Sosnowcu 20 września 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Volvo Polska dostarczyło kolejne autobusy o napędzie hybrydowym do Sosnowca. W tej chwili miasto dysponuje już 30 hybrydami Volvo, do połowy października flota powiększy się o kolejnych 5 autobusów tego producenta. Reklama Volvo Polska realizuje kontrakt na dostawę 35 autobusów hybrydowych dla PKM Sosnowiec. Do Sosnowca dotarło właśnie kolejnych sześć 12-metrowych autobusów Volvo 7900 Hybrid wyprodukowanych we wrocławskiej fabryce Volvo. Może nimi podróżować 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Wyposażone zostały w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring, ładowarki USB, dostęp do Internetu przez Wi-Fi. Autobusy Volvo 7900 Hybrid to tzw. równoległa hybryda – pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego. Dużą zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, że silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach – pojazd zasilany jest wówczas bezgłośnie energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. Dzięki takiemu rozwiązaniu zużycie paliwa jest od 30 do 40 proc. niższe niż w przypadku autobusów napędzanych tradycyjnym dieslem, autobus jest też bardziej przyjazny dla środowiska – emisja spalin jest o 40 – 50 proc. mniejsza w porównaniu z autobusami napędzanymi silnikami diesla. W tej chwili Sosnowiec dysponuje już 30 autobusami hybrydowymi Volvo, w tym pierwszymi w Polsce przegubowymi hybrydami (10 autobusów). Jest to jak dotąd największa jednorazowa dostawa miejskich autobusów hybrydowych dla polskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Do połowy października Volvo dostarczy do Sosnowca kolejnych 5 pojazdów. Wszystkie autobusy dostarczone do Sosnowca zostały wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Ich seryjna produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. Do tej pory firma dostarczyła już ponad 2500 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.