Wiadomości OZE 30 autobusów hybrydowych od wrocławskiego Volvo w Sosnowcu 20 września 2017 Wiadomości OZE 30 autobusów hybrydowych od wrocławskiego Volvo w Sosnowcu 20 września 2017 Przeczytaj także Energetyka Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. OZE Nowe wyzwania i duże inwestycje – Columbus podsumował rok 2023 Grupa Columbus Energy opublikowała raport roczny za 2023 roku. Jak wynika z treści raportu, skonsolidowane przychody Grupy Columbus wyniosły 465 mln zł. Grupa znacząco poprawiła wynik EBITDA i marżowość. Volvo Polska dostarczyło kolejne autobusy o napędzie hybrydowym do Sosnowca. W tej chwili miasto dysponuje już 30 hybrydami Volvo, do połowy października flota powiększy się o kolejnych 5 autobusów tego producenta. Reklama Volvo Polska realizuje kontrakt na dostawę 35 autobusów hybrydowych dla PKM Sosnowiec. Do Sosnowca dotarło właśnie kolejnych sześć 12-metrowych autobusów Volvo 7900 Hybrid wyprodukowanych we wrocławskiej fabryce Volvo. Może nimi podróżować 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Wyposażone zostały w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring, ładowarki USB, dostęp do Internetu przez Wi-Fi. Autobusy Volvo 7900 Hybrid to tzw. równoległa hybryda – pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego. Dużą zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, że silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach – pojazd zasilany jest wówczas bezgłośnie energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. Dzięki takiemu rozwiązaniu zużycie paliwa jest od 30 do 40 proc. niższe niż w przypadku autobusów napędzanych tradycyjnym dieslem, autobus jest też bardziej przyjazny dla środowiska – emisja spalin jest o 40 – 50 proc. mniejsza w porównaniu z autobusami napędzanymi silnikami diesla. W tej chwili Sosnowiec dysponuje już 30 autobusami hybrydowymi Volvo, w tym pierwszymi w Polsce przegubowymi hybrydami (10 autobusów). Jest to jak dotąd największa jednorazowa dostawa miejskich autobusów hybrydowych dla polskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Do połowy października Volvo dostarczy do Sosnowca kolejnych 5 pojazdów. Wszystkie autobusy dostarczone do Sosnowca zostały wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Ich seryjna produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. Do tej pory firma dostarczyła już ponad 2500 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.