Wiadomości OZE 300 mln na zakupów autobusów elektrycznych od POIiŚ 28 stycznia 2019 Wiadomości OZE 300 mln na zakupów autobusów elektrycznych od POIiŚ 28 stycznia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Trwa Program Infrastruktura i Środowisko finansowany ze środków unijnych na zakup autobusów elektrycznych i trolejbusów w miastach. Środki jakie można wykorzystać na ten cel wynoszą 300 mln złotych. Końcowy termin składania wniosków mija 31 stycznia. Reklama Właśnie ruszył konkurs organizowany przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych z Programu Infrastruktura i Środowisko. Skierowany jest do miast średnich, wojewódzkich i obszarów funkcjonalnych, a środki przeznaczone będą na zakup autobusów elektrycznych i trolejbusów. Do wykorzystania jest 300 mln zł. Program jest finansowany przez Unię Europejską i zakłada pokrycie aż 85% kosztów inwestycji. Wnioski będzie można składać do końca stycznia. Warunki jakie muszą spełniać pojazdy zawarte są w programie Dostępność Plus. – To pierwszy konkurs z Programu Infrastruktura i Środowisko na rozwój komunikacji miejskiej adresowany również do miast średnich. Do tej pory z dofinansowania transportu publicznego korzystały miasta wojewódzkie i otaczające je gminy – mówi wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak. Które średnie miasta będą mogły wziąć udział w konkursie? O tym zadecyduje Polska Akademia Nauk w ramach przeprowadzonej analizy. Będą to miasta, które są w największym stopniu zagrożone utratą funkcji społeczno–gospodarczych. Od 2017 roku dla średnich miast przewidziane jest specjalne wsparcie pt. Pakiet dla średnich miast. Dzięki niemu możliwa jest realizacja inwestycji publicznych i środowiskowych w ramach krajowych programów operacyjnych. W kwestii finansowania inwestycji środowiskowych z programu skorzystały miasta, takie jak Ruda Śląska, Końskie i Wieliczka. Pieniądze w wysokości 32 mln złotych zostały wykorzystane na rekultywację zanieczyszczonych terenów. Z kolei dofinansowanie w wysokości ok. 330 mln złotych zostało przeznaczone na projekty przeciwpowodziowe w Sandomierzu, Słubicach i Oświęcimiu. Na kolejne wsparcie finansowe będą mogły liczyć miejskie przedsiębiorstwa cieplne w m.in. Środzie Wielkopolskiej, Bełchatowie, Olecku, Zduńskiej Woli czy Mielcu. – Jednym z głównych celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jest zrównoważony rozwój całego kraju, m.in. poprzez wzmocnienie i rozwój miast średnich i małych. Pakiet dla średnich miast jest niezbędnym, dodatkowym wsparciem dla tych miejscowości – dodaje wiceminister Hamryszczak. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.