Depesze 500 samochodów elektrycznych we flocie DPD 19 stycznia 2024 Depesze 500 samochodów elektrycznych we flocie DPD 19 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Duże miasta będą mogły kupować tylko zeroemisyjne autobusy Senat przyjął nowelizację ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Według niej, miasta mające więcej niż 100 tys. mieszkańców będą zobowiązane do zakupu wyłącznie zeroemisyjnych autobusów i wprowadzenia Stref Czystego Transportu, jeżeli przekroczą poziom emisji dwutlenku azotu. Elektromobilność Kraków pyta mieszkańców o Strefę Czystego Transportu. Ankieta działa do 9 grudnia Władze Krakowa robią wszystko, żeby przekonać mieszkańców do Strefy Czystego Transportu. Jednym z elementów kampanii jest uruchomienie internetowej ankiety, w której Krakowianie będą mogli wyrazić swoje zdanie na temat nowych przepisów. Niskoemisyjna flota samochodowa firmy kurierskiej DPD przekroczyła 500 pojazdów. W jej skład wchodzą takie modele jak: eSprinter, eVito Furgon oraz MAN eTGE. Firma dodatkowo posiada flotę ponad 80 elektrycznych rowerów cargo. Inwestując w zielone środki transportu oraz infrastrukturę do jej obsługi, DPD zmierza w stronę ambitnego celu środowiskowego – NET-ZERO 2040. Reklama Projekt rozbudowy niskoemisyjnej floty samochodowej DPD od 2021 roku realizowany jest ze specjalistami rynku CFM, firmą Carefleet S.A. Umowa obejmuje dostawy 2 nowoczesnych modeli samochodów marki Mercedes-Benz: eSprinter oraz eVito Furgon. Pojazdy napędza ten sam silnik elektryczny o mocy 85kWh, a ładowanie akumulatora trwa od 6 do 8 godzin. W warunkach miejskich samochody te są w stanie przejechać na jednym cyklu około 170-180 km. Pod koniec 2023 roku, w ręce DPD Polska trafił 500. zamówiony egzemplarz i dołączył do floty Oddziału WA1 w Warszawie. Uroczyste przekazanie odbyło się z udziałem pracowników i współpracowników placówki. Ci dodają, że z nowych samochodów zadowoleni będą nie tylko kurierzy, ale i… klienci. – Coraz więcej klientów zwraca uwagę na to, w jaki sposób doręczona jest ich paczka – zrównoważone rozwiązania stanowią wartość dodaną. Często zagadują i pytają z ciekawością o nasze samochody elektryczne lub rowery cargo. Dla nas, kurierów, zmiana też jest odczuwalna. Jazda samochodem elektrycznym wymaga nieco innej techniki jazdy, aby efektywnie wykorzystać energię z akumulatora. Jego ładowanie wymaga innego planowania i organizacji, szczególnie w naszym klimacie. Nie zmienia to faktu, że jest to rozwiązanie, które powoduje, że logistyka miejska staje się bardziej zielona – podsumowuje Dominik, kurier z oddziału WA1. Rozbudowa elektrycznej floty pojazdów kurierskich to nie potrzeba chwili, lecz starannie zaplanowana strategia. W deklaracji zerowej emisji netto CO2 z 2023 roku Geopost, a tym samym DPD, przyjęło cel NET-ZERO 2040. Zakłada on, że do 2040 roku dostarczanie paczek będzie neutralne w zakresie śladu węglowego. Źródło: informacja prasowa – DPD Fot. DPD Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.