Wiadomości OZE Wyścig na górę Pikes Peak z udziałem bolidu VW 03 listopada 2017 Wiadomości OZE Wyścig na górę Pikes Peak z udziałem bolidu VW 03 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Volkswagen oficjalnie potwierdził, że w przyszłym roku bolid z jego logo wystartuje w górskim wyścigu na Pikes Peak. Reklama Wystawiając do rywalizacji prototypowy, w pełni elektryczny samochód, koncern chce walczyć o zwycięstwo w zawodach oraz w całej klasie. Jego celem jest także pobicie rekordu wyścigu wśród pojazdów napędzanych elektrycznie. Obecny rekord należy do Rhysa Millena. Nowozelandczyk, prowadząc elektryczny bolid eO PP100, w 2016 roku pokonał dwudziestokilometrową trasę morderczego wyścigu w 8 minut i 57 sekund. Sven Smeets, szef działu sportowego Volkswagena, oraz projektanci mają twardy orzech do zgryzienia, ponieważ muszą połączyć ze sobą cechy trudne do pogodzenia: osiągi bolidu, zapas energii oraz ciężar samochodu. Ze skąpych informacji ze stajni VW wynika, że bolid będzie miał napęd na cztery koła. Niestety nie znamy innych szczegółów poza tymi mówiącymi o „innowacyjnej baterii”. Wyścig na Pikes Peak jest nie lada atrakcją nie tylko dla fanów sportów samochodowych, ale także dla koncernów i projektantów samochodowych, mających doskonałą okazję do przetestowania w trudnych warunkach rozwiązań, które później mogą zostać zastosowane w samochodach seryjnie produkowanych. Wyścig odbędzie się w Colorado Spring 24 czerwca 2018 roku. Jego początki sięgają roku 1916, a trasa liczy niecałe 20 kilometrów. Różnica poziomów wynosi około 1450 metrów, a meta znajduje się ponad 4 000 metrów nad poziomem morza. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.