Elektromobilność Kangoo Z.E. w polskiej ofercie Renault 09 listopada 2017 Elektromobilność Kangoo Z.E. w polskiej ofercie Renault 09 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Polska nie należy do ważnych z punktu widzenia elektromobilności państw na mapie świata. W naszym kraju rzadko dochodzi do premier i rynkowych debiutów. Dlatego należy się cieszyć z drobnych sukcesów, a takim zapewne jest udostępnienie naszym rodakom możliwości nabycia nowego Renault Kangoo Z.E., którego za niespełna 143 787 zł może nabyć każdy, kto tylko ma na to ochotę. Reklama Dość jednak drobnych złośliwości. Skupmy się na debiutancie, który w Europie sprzedawany jest już od połowy 2017 roku. Najnowszy i produkowany we Francji Kangoo Z.E na tle poprzednika wyróżnia się zwiększonym o 50% zasięgiem. Według producenta auto może przejechać do 270 kilometrów zamiast dotychczasowych 170 kilometrów. Zasięg udało się zwiększyć dzięki zastosowaniu nowego akumulatora trakcyjnego, silnika oraz nowej pompy ciepła. Czas ładowania również uległ skróceniu, ponieważ w obecnym modelu to tylko sześć godzin. Uproszczenie ładowania w ogólnodostępnych punktach ładowania jest możliwe dzięki usługom mobilnym o nazwach Z.E. Trip i Z.E. Pass. Poprzednia wersja Z.E. sprzedała się w liczbie 25 000 egzemplarzy. Wygląda jednak na to, że wynik poprzednika łatwo zostanie pobity ze względu na coraz dynamiczniejszą sytuację i zainteresowanie wśród nabywców. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.