Elektromobilność Porsche zwiększa tempo 13 listopada 2017 Elektromobilność Porsche zwiększa tempo 13 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. W tym wypadku nie chodzi o szybkość najnowszych modeli Porsche, ale o coraz lepsze wyniki finansowe, bowiem zysk operacyjny niemieckiego przedsiębiorstwa, jego przychody, liczba dostaw oraz stan zatrudnienia ciągle się zwiększają. Pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku jest bardzo udanym okresem dla Porsche. Jego zysk operacyjny wzrósł o pięć procent, a przychody o cztery procent (do 17,1 miliarda euro). Dostarczono 185 898 samochodów, co daje wzrost o cztery procent. Obecny stan zatrudnienia to 29 284 osób. Reklama Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, powiedział: „Konsekwentnie wykorzystujemy naszą wysoką rentowność do finansowania rozwoju elektromobilności i nowych technologii. Nowe wyścigowe warianty 911 oraz nowe odsłony modeli Panamera i Cayenne cieszą się znaczną popularnością. Spotykamy się również z pozytywnym odbiorem technologii hybrydowego napędu plug-in. Z tego względu zarówno w przypadku modelu Panamera, jak i Panamera Sport Turismo wprowadziliśmy najmocniejszy wariant właśnie z napędem hybrydowym. W 2019 roku pójdziemy o krok dalej i zaprezentujemy pierwszy w pełni elektryczny sportowy samochód Porsche – Mission E”. W sprawie przyszłości Porsche stanowisko zajął również Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu odpowiedzialny za finanse oraz IT, który stwierdził, że „wysoki poziom inwestycji w elektromobilność i cyfryzację to wielkie wyzwanie dla producenta sportowych samochodów”. Najbliższe lata przyniosą zwiększone o trzy miliardy euro inwestycje w hybrydy plug-in oraz pojazdy całkowicie elektryczne, co automatycznie spowoduje wzrost zatrudnienia o kolejne 1200 osób. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.