Elektromobilność Toyota hamuje entuzjazm zwolenników szybkiej elektryfikacji motoryzacji 23 listopada 2017 Elektromobilność Toyota hamuje entuzjazm zwolenników szybkiej elektryfikacji motoryzacji 23 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryczne autobusy na telefon – przyszłość transportu? Autobusy zasilane energią słoneczną, które kursują pomiędzy wybranymi 28 lokalizacjami, a ich zamówienie jest możliwe przez aplikację lub infolinię. Futurystyczna wizja czy rzeczywistość? Elektromobilność Tylko 14% Polaków wie, czym są Strefy Czystego Transportu! Szokujące dane Mimo że Strefy Czystego Transportu są głośnym medialnym tematem, wciąż wielu Polaków nie wie na czym miałyby polegać i gdzie zostały wprowadzone. 29% Polaków nigdy nie słyszało o takiej koncepcji, a 28% słyszało, ale nie potrafi wytłumaczyć, czym są SCT. Z czego wynika ta niewiedza i dlaczego Polacy boją się wprowadzenia regulacji? W ostatnich dniach Tesla zaprezentowała światu dwa następne, rewolucyjne modele, które niewątpliwie wyprzedzają konkurencję innowacyjnymi rozwiązaniami. Roadster oraz ciężarowe Semi oferują osiągi lepsze aniżeli spalinowa konkurencja, choć mają napęd elektryczny. Mimo rewolucji, która dzieje się na naszych oczach za sprawą Tesli, nie jest to jeszcze właściwy czas na masową produkcję samochodów elektrycznych – przynajmniej zdaniem japońskiego koncernu Toyota. Takeshi Uchiyamada, jeden z członków zarządu Toyoty, uważa, że technologia potrzebna do produkcji samochodów elektrycznych, które spełniłyby w pełni oczekiwania konsumentów, jest jeszcze zbyt droga. Reklama Napędzane elektrycznie samochody o dużym zasięgu są bardzo drogie, a ich produkcja zajmuje wiele czasu – zauważył Uchiyamada. Należy przyznać, że powyższe spostrzeżenie jest ze wszech miar prawdziwe – samochody elektryczne nie są tanie, więc wciąż pozostają poza zasięgiem bardzo dużego grona osób. Japońskie przedsiębiorstwo nie przekreśla jednak sensu istnienia tego typu pojazdów, a dodatkowo samo angażuje się w projekty, które dążą do popularyzacji elektrycznych środków transportu, a w konsekwencji do zmniejszenia ich cen. Takeshi Uchiyamada powiedział w wywiadzie dla niemieckiej gazety Der Spiegel, że celem Toyoty na następne lata jest opracowanie akumulatorów o większej gęstości, zachowujących przy tym ten sam rozmiar. Gdy ten plan uda się zrealizować, zasięg pojazdów elektrycznych znacząco wzrośnie, a czas ładowania skróci się o połowę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.