Elektromobilność Japoński duet wzmacnia współpracę w Indiach 27 listopada 2017 Elektromobilność Japoński duet wzmacnia współpracę w Indiach 27 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Coraz głębsze zmiany i przeobrażenia na globalnym rynku samochodów osobowych powodują, że ich producenci zwierają szyki, aby sprostać konkurencji i zmniejszyć koszty. Do takiego manewru tym razem doszło w Japonii, ojczyźnie Suzuki i Toyoty. Obu producentów tym razem połączył wspólny plan wprowadzenia do sprzedaży w Indiach samochodów elektrycznych. Reklama Protokół ustaleń przewiduje, że do roku 2020 zostanie wprowadzona gama pojazdów elektrycznych, jednakże sama produkcja będzie odbywała się w fabrykach należących do Suzuki, a udział Toyoty ma ograniczać się do wsparcia technologicznego. Oba koncerny przewidują ponadto przeprowadzenie kompleksowych badań, które mają na celu wskazanie koniecznych działań do promocji pojazdów elektrycznych na indyjskim rynku. Nie należy zapominać również o innych japońskich inwestycjach z obszaru elektromobilności na obszarze Indii. Sztandarowym projektem jest plan budowy przez Suzuki fabryki akumulatorów litowo-jonowych w stanie Gudżarat, który jest większościowym akcjonariuszem firmy Maruti Suzuki z rynkowym udziałem 50%. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.