Elektromobilność Japoński duet wzmacnia współpracę w Indiach 27 listopada 2017 Elektromobilność Japoński duet wzmacnia współpracę w Indiach 27 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowarki do samochodów elektrycznych zamontowane…w chodnikach Innowacyjne rozwiązanie, umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych za pomocą kabla biegnącego w chodniku oddzielającym posesję od drogi zostało wprowadzone w gminie Villers-le-Ville w Belgii. Dzięki instalacji pokrytej gumą i wpuszczonej w chodnik, możliwe jest ładowanie pojazdu podczas parkowania oraz wyjęcie kabla zaraz po użyciu. Elektromobilność Wojna o elektryki trwa. Kanada ze 100% cłem na auta elektryczne z Chin Kanadyjski rząd oficjalnie zdecydował o nałożeniu ceł w wysokości 100% na samochody elektryczne importowane z Chin. Chodzi nie tylko o marki z Państwa Środka, ale też, na przykład, o Tesle produkowane w położonych tam fabrykach. Kanada dołącza tym samym do USA i Unii Europejskiej, które w przeciągu ostatnich miesięcy znacząco utrudniły Chińczykom zalewanie lokalnych rynków tanimi autami na prąd. Coraz głębsze zmiany i przeobrażenia na globalnym rynku samochodów osobowych powodują, że ich producenci zwierają szyki, aby sprostać konkurencji i zmniejszyć koszty. Do takiego manewru tym razem doszło w Japonii, ojczyźnie Suzuki i Toyoty. Obu producentów tym razem połączył wspólny plan wprowadzenia do sprzedaży w Indiach samochodów elektrycznych. Reklama Protokół ustaleń przewiduje, że do roku 2020 zostanie wprowadzona gama pojazdów elektrycznych, jednakże sama produkcja będzie odbywała się w fabrykach należących do Suzuki, a udział Toyoty ma ograniczać się do wsparcia technologicznego. Oba koncerny przewidują ponadto przeprowadzenie kompleksowych badań, które mają na celu wskazanie koniecznych działań do promocji pojazdów elektrycznych na indyjskim rynku. Nie należy zapominać również o innych japońskich inwestycjach z obszaru elektromobilności na obszarze Indii. Sztandarowym projektem jest plan budowy przez Suzuki fabryki akumulatorów litowo-jonowych w stanie Gudżarat, który jest większościowym akcjonariuszem firmy Maruti Suzuki z rynkowym udziałem 50%. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.