Elektromobilność Amerykański Senat za utrzymaniem ulgi na samochody EV 28 listopada 2017 Elektromobilność Amerykański Senat za utrzymaniem ulgi na samochody EV 28 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryczne autobusy na telefon – przyszłość transportu? Autobusy zasilane energią słoneczną, które kursują pomiędzy wybranymi 28 lokalizacjami, a ich zamówienie jest możliwe przez aplikację lub infolinię. Futurystyczna wizja czy rzeczywistość? Elektromobilność Tylko 14% Polaków wie, czym są Strefy Czystego Transportu! Szokujące dane Mimo że Strefy Czystego Transportu są głośnym medialnym tematem, wciąż wielu Polaków nie wie na czym miałyby polegać i gdzie zostały wprowadzone. 29% Polaków nigdy nie słyszało o takiej koncepcji, a 28% słyszało, ale nie potrafi wytłumaczyć, czym są SCT. Z czego wynika ta niewiedza i dlaczego Polacy boją się wprowadzenia regulacji? Jak już informowaliśmy na łamach naszego portalu, Partia Republikańska i prezydent Donald Trump forsują pomysł zniesienia ulgi podatkowej na zakup samochodu elektrycznego. Ulga w pełnej wysokości (7500 dolarów) jest bardzo istotnym elementem determinującym decyzje o wyborze pojazdu elektrycznego. Obecnie przysługuje firmom, których sprzedaż łączna EV nie przekroczyła od 2010 roku poziomu 200 tysięcy sztuk. Osiągnięcie limitu powoduje, że ulga zostaje utrzymana w pełnej wysokości do końca kwartału, w którym osiągnięto limit, oraz do końca kolejnego. W następnym półroczu ulga zostaje zmniejszona o 50%, tak aby przez ostatnie sześć miesięcy nie przekroczyła 1875 dolarów. Po tym czasie ulga wygasa. Reklama Likwidacja tej istotnej zachęty podatkowej mogłaby negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w USA oraz narazić na finansowe kłopoty koncerny, które już zainwestowały olbrzymie fundusze w rozwój tego sektora. Wydawało się, że pomysł, który wyszedł z kręgów republikańskich, jest na prostej drodze do zrealizowania, jednak jak poinformowała Agencja Reuters, projekt reformy podatkowej, przygotowany przez amerykański Senat, nie uwzględnił zmian proponowanych przez republikańską większość. Przypomnijmy, że przeciwko zniesieniu zachęt podatkowych protestowały grupy branżowe w postaci koncernów motoryzacyjnych oraz organizacji ekologicznych. Oba te środowiska obawiały się skutecznego zatrzymania przeobrażeń na elektromobilnym rynku w Stanach Zjednoczonych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.