Elektromobilność ElectroMobility Poland i Energa łączą swoje doświadczenia 10 stycznia 2018 Elektromobilność ElectroMobility Poland i Energa łączą swoje doświadczenia 10 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Energa zacieśnia współpracę ze spółką powołaną do produkcji polskiego samochodu elektrycznego. Obie firmy podpisały list intencyjny o realizacji wspólnej wizji tworzenia warunków dla rozwoju systemu elektromobilności w Polsce. – Energa wspiera działalność ElectroMobility Poland szczególnie w tak kluczowym elemencie łańcucha wartości jakim jest dostarczenie dla użytkownika końcowego samochodu elektrycznego. Upowszechnienie na polskim rynku samochodu elektrycznego znacząco przyspieszy budowę popytu na nowe usługi w obszarze elektromobilności, które już dziś oferuje Grupa ENERGA. Jesteśmy zainteresowani przeprowadzeniem pilotaży, w ramach których przekażemy ElectroMobility Poland informację dotycząca funkcjonowania systemów i terminali ładowania z wyprodukowanym samochodem elektrycznym – mówi Daniel Obajtek, prezes Energa SA. Reklama Obie firmy widzą możliwość osiągnięcia synergii między projektem realizowanym przez ElectroMobility Poland (EMP), a działaniami prowadzonymi w obszarze elektromobilności przez Energę. Współpraca ta może przynieść korzyści Enerdze, jako akcjonariuszowi EMP. Ale Grupa także sama aktywnie kreuje rodzimy rynek elektromobilności, który postrzega jako istotny obszar przyszłej działalności biznesowej. Ściślejsza współpraca z EMP oraz możliwość prowadzenia pilotaży z użyciem powstających aut elektrycznych, pozwoli gdańskiej firmie lepiej przygotować modele biznesowe na rozwijającym się rynku elektromobilności. Do tej pory Grupa Energa: wybudowała w Trójmieście publicznie dostępną sieć ładowania – 7 terminali w popularnych lokalizacjach przeprowadziła własne badania behawioralne – 600 użytkowników i 400 tys. przejechanych km opracowała własne modele biznesowe i produkty dla rynku elektromobilności wdrożyła systemy do zarządzania infrastrukturą ładowania i wynajmu pojazdów (pierwszy w Polsce carsharing aut elektrycznych) zainicjowała powstanie społeczności EV Na bazie zebranych doświadczeń Energa już teraz oferuje jednostkom samorządowym opracowanie, wdrożenie i realizację programu elektromobilności. A w najbliższych planach ma komercyjne stawianie słupków do ładowania m.in. przy hotelach, restauracjach. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.