Elektromobilność ElectroMobility Poland i Energa łączą swoje doświadczenia 10 stycznia 2018 Elektromobilność ElectroMobility Poland i Energa łączą swoje doświadczenia 10 stycznia 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Energa zacieśnia współpracę ze spółką powołaną do produkcji polskiego samochodu elektrycznego. Obie firmy podpisały list intencyjny o realizacji wspólnej wizji tworzenia warunków dla rozwoju systemu elektromobilności w Polsce. – Energa wspiera działalność ElectroMobility Poland szczególnie w tak kluczowym elemencie łańcucha wartości jakim jest dostarczenie dla użytkownika końcowego samochodu elektrycznego. Upowszechnienie na polskim rynku samochodu elektrycznego znacząco przyspieszy budowę popytu na nowe usługi w obszarze elektromobilności, które już dziś oferuje Grupa ENERGA. Jesteśmy zainteresowani przeprowadzeniem pilotaży, w ramach których przekażemy ElectroMobility Poland informację dotycząca funkcjonowania systemów i terminali ładowania z wyprodukowanym samochodem elektrycznym – mówi Daniel Obajtek, prezes Energa SA. Reklama Obie firmy widzą możliwość osiągnięcia synergii między projektem realizowanym przez ElectroMobility Poland (EMP), a działaniami prowadzonymi w obszarze elektromobilności przez Energę. Współpraca ta może przynieść korzyści Enerdze, jako akcjonariuszowi EMP. Ale Grupa także sama aktywnie kreuje rodzimy rynek elektromobilności, który postrzega jako istotny obszar przyszłej działalności biznesowej. Ściślejsza współpraca z EMP oraz możliwość prowadzenia pilotaży z użyciem powstających aut elektrycznych, pozwoli gdańskiej firmie lepiej przygotować modele biznesowe na rozwijającym się rynku elektromobilności. Do tej pory Grupa Energa: wybudowała w Trójmieście publicznie dostępną sieć ładowania – 7 terminali w popularnych lokalizacjach przeprowadziła własne badania behawioralne – 600 użytkowników i 400 tys. przejechanych km opracowała własne modele biznesowe i produkty dla rynku elektromobilności wdrożyła systemy do zarządzania infrastrukturą ładowania i wynajmu pojazdów (pierwszy w Polsce carsharing aut elektrycznych) zainicjowała powstanie społeczności EV Na bazie zebranych doświadczeń Energa już teraz oferuje jednostkom samorządowym opracowanie, wdrożenie i realizację programu elektromobilności. A w najbliższych planach ma komercyjne stawianie słupków do ładowania m.in. przy hotelach, restauracjach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.