Elektromobilność BMW nie zainwestuje w Polsce 19 lutego 2018 Elektromobilność BMW nie zainwestuje w Polsce 19 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Inwestycje BMW w różnych regionach świata przyczyniają się do spadku bezrobocia, ożywienia gospodarczego i wdrażania innowacyjności. Polska nie jest jednak przez tę firmę pozytywnie postrzegana ze względu na prowadzoną politykę energetyczną. NEXT-E to konsorcjum, w którego skład wchodzi BMW. Bawarski koncern od dłuższego czasu zastanawiał się nad wybudowaniem w Polsce sieci szybkich ładowarek, co sprzyjałoby właścicielom aut elektrycznych oraz elektromobilności promowanej przez rząd. Niestety konsorcjum zrezygnowało z tej inwestycji. Reklama Paradoksalnie przeszkodą okazała się być prowadzona przez polski rząd polityka energetyczna wspierająca kopalnie węgla, a nie odnawialne źródła energii. Nowe prawo nie sprzyja np. inwestycjom wiatrowym. Dlatego Energa, uznając umowy sprzedaży zielonych certyfikatów za nieważne, blokuje rozwój niemieckiego koncernu, który ma udział w spółce C&C Wind. Według doniesień „Dziennika Gazety Prawnej” to właśnie polska polityka energetyczna miała spowodować wycofanie się BMW. Co prawda strona niemiecka podaje, że ostateczna decyzja w sprawie inwestycji nie została jeszcze podjęta, ale niemożliwa wydaje się zmiana negatywnego nastawienia niemieckiego producenta do naszego kraju. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.