Elektromobilność BMW chce rozpocząć produkcję elektrycznych Mini w Chinach 28 lutego 2018 Elektromobilność BMW chce rozpocząć produkcję elektrycznych Mini w Chinach 28 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Niemiecki producent samochodów, firma BMW, ogłosiła, że planuje stworzyć elektryczną wersję doskonale znanego, kompaktowego auta Mini i rozpocząć jego produkcję w Chinach, we współpracy z lokalnym partnerem, firmą Great Wall. BMW i Great Wall podpisały już list intencyjny w sprawie wspólnej budowy nowego pojazdu. Jeśli przedsięwzięcie dojdzie do skutku, to będzie to pierwszy przypadek, gdy kultowy Mini będzie produkowany poza Europą. Reklama Chiny są czwartym największym rynkiem zbyt dla Mini, zaraz za Wielką Brytanią, Stanami Zjednoczonymi i Niemcami. W zeszłym roku sprzedało się tam 35 tysięcy takich pojazdów, czyli około 10% wszystkich na świecie. BMW postępuje zgodnie ze swoją maksymą: „produkcja podąża za popytem”. Sprzedaż aut BMW w Chinach jest większa niż na innych rynkach, takich jak USA czy Niemcy – w 2017 roku do chińskich klientów trafiło aż 560 tysięcy pojazdów tej firmy. Obecnie trwają rozmowy z chińskim partnerem. Wiadomo na pewno, że otwarcie nowej fabryki w Chinach nie zagrozi produkcji tych aut w Wielkiej Brytanii. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.