Elektromobilność Maluch z Chin podbije świat? 01 marca 2018 Elektromobilność Maluch z Chin podbije świat? 01 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Chiny nie zwalniają tempa w projektowaniu i produkcji tanich pojazdów elektrycznych. Tym razem chińska spółka SAIC-GM-Wuling powiązana z koncernem GM postanowiła zaprezentować Baojun E100, którego cena według zapewnień władz firmy nie przekroczy poziomu 7 200 dolarów. Ten maluch z wyglądu przypominający popularnego Smarta mierzy niecałe 2,5 m długości, 1,5 m szerokości oraz 1,67 m wysokości. Został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 29 kW, a jego akumulator zapewnia zasięg do 155 km. Reklama Zamiarem konstruktorów było wyprodukowanie taniego i ekologicznego samochodu przeznaczonego dla dwóch osób. Wspomniana wcześniej niska cena to główna zaleta Baojun E100, która dodatkowo może być modyfikowana na terenie Chin pod kątem siły nabywczej obywateli. Bajoun E100 zadebiutował już na drogach chińskiego miasta Liuzhou. Dzięki dopłatom lokalnych władz pojazd sprzedał się w liczbie 11 446 sztuk w zaledwie 5 miesięcy, co uczyniło go jednym z najlepiej sprzedających się aut na terenie Chin. Sukces Baojun E100 zachęcił producenta do ekspansji we wszystkich rejonach kraju. Umożliwić to mają zachęty finansowe oraz ulgi, jakie zostały zapowiedziane przez lokalne władze. Należy dodać, że cena za którą można nabyć pojazd, pokrywa tylko połowę rzeczywistych kosztów wyprodukowania samochodu. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.