Elektromobilność DHL: Tesla Semi pozwoli zaoszczędzić dziesiątki tysięcy dolarów 02 marca 2018 Elektromobilność DHL: Tesla Semi pozwoli zaoszczędzić dziesiątki tysięcy dolarów 02 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Międzynarodowy koncern logistyczny DHL Supply Chain jest jedną z pierwszych firm, które będą użytkowały elektryczne ciężarówki Tesla Semi. Pojazdy Elona Muska zasilą flotę koncernu już w 2019 roku. DHL liczy na duże oszczędności. Reklama Jak podaje agencja Reutersa, DHL sygnował stosowne umowy na dostawę 10 pojazdów Tesli. Prezes DHL Supply Chain, Jim Monkmeyer podkreśla, że zakup elektrycznych ciężarówek będzie formą testów – od nich zależy decyzja firmy o całkowitym przejściu na pojazdy elektryczne. Koncern zauważa, że posiadanie w swojej flocie elektryków pozwoli na oszczędności uzyskane w sferze wydatków na konserwację pojazdów i zakup paliwa. Inwestycja w Teslę Semi może się zwrócić maksymalnie w ciągu 2 lat. „Szacujemy, że inwestycje moglibyśmy spłacić w ciągu półtora roku w oparciu o mniejsze użycie energii, a także niższe koszty utrzymania”, wyjaśnia Monkmeyer w rozmowie z Reuters. Dodał również, że ogólne oszczędności mogą być ogromne ze względu na prostotę budowy elektrycznych ciężarówek. Nie jest to pierwszy przypadek zastosowania elektryków przez DHL. Niemiecki Oddział Deutsce Post wprowadził już 5 tysięcy elektryczny pojazdów do lokalnych dostaw. Tesla Semi w ciągu roku może przejechać od 65-100 tysięcy mil, a sam producent gwarantuje 20% oszczędność w kosztach eksploatacji w porównaniu do tradycyjnej ciężarówki napędzanej paliwami konwencjonalnymi. Jednym ograniczającym czynnikiem według przedstawiciela DHL może być infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych, która na dzień dzisiejszy na całym świecie jest uboga. „Jest to duży znak zapytania”, podkreśla Monkmeyer. Źródło: Reuters Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.