Elektromobilność Producenci elektryków zajmą się recyklingiem akumulatorów 16 marca 2018 Elektromobilność Producenci elektryków zajmą się recyklingiem akumulatorów 16 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Od niedawna Chiny nie są kojarzone tylko z ochroną pandy, ale również z nowatorskimi metodami poprawy jakości powietrza oraz całego środowiska. Ministerstwo przemysłu tamtego kraju wprowadziło nowe rozporządzenie. Według zapisów dokumentu, do jakiego dotarli reporterzy agencji Reuters, producenci samochodów elektrycznych na terenie Chin będą zobowiązani do zajmowania się recyklingiem zużytych akumulatorów. Chińskie ministerstwo przemysłu wprowadziło tymczasowe przepisy, które zobowiązują producentów pojazdów elektrycznych do odpowiedzialności za tworzenie urządzeń do zbierania i recyklingu zużytych baterii w celu rozwiązania problemu odpadów. Reklama Odpady związane ze stosowanie i produkcją akumulatorów litowo-jonowych mogą osiągnąć w roku 2018 rozmiar nawet 170 000 ton. Zgodnie z nowymi przepisami producenci samochodów muszą odbierać akumulatory EV oraz zmodyfikować sposób funkcjonowania punktów serwisowych, które będą zobowiązane przechowywać zużyte urządzenia do czasu przekazania ich do specjalistycznych firm, zajmujących się recyklingiem. Chiny rozpoczęły promocję pojazdów elektrycznych niespełna dziesięć lat temu i dążą do tego, aby być głównym ich producentem na świecie. W jaki sposób reguły forsowane przez ministerstwo przemysłu wpłyną na przemysł EV w Chinach? Odpowiedź poznamy zapewne w perspektywie kilku miesięcy. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.