Elektromobilność Wielka Brytania awansowała do e-mobilnej superligi 24 kwietnia 2018 Elektromobilność Wielka Brytania awansowała do e-mobilnej superligi 24 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Systematyczny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii stał się faktem. Udział tzw. „elektryków” w ogólnej liczbie pojazdów osiągnął tam poziom 2% i choć jest to wynik o wiele niższy od osiągnięć Norwegii lub Chin w tej dziedzinie, to postępujący wzrost cieszy analityków oraz sympatyków „zielonych pojazdów”. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła w Wielkiej Brytanii o 11%. Dzięki uzyskaniu takiego wyniku kraj ten może świętować awans do ekstraklasy państw, w których liczba samochodów z silnikami spalinowymi regularnie maleje. Reklama Analiza ostatniej globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych wykazała, że prawie połowa pojazdów zarejestrowanych w Norwegii miała napęd elektryczny (48%). Jest to widoczny wzrost w porównaniu do minionego, 2017 r., kiedy udział „elektryków” dla tego kraju wynosił nieco ponad jedną trzecią (35%). Pojazdy ładowane są w większości energią pozyskaną z elektrowni wodnych, co jeszcze bardziej umacnia Norwegię na pozycji ekologicznego potentata. Na kolejnym miejscu w kwestii udziału samochodów elektrycznych znalazły się Chiny. W pierwszym kwartale 2018 r. sprzedano w tym kraju 143 445 pojazdów elektrycznych, co jest skokiem o 154% w porównaniu do wyników osiąganych w tym samym okresie roku 2017. „Chiny i Norwegia są wyjątkowe pod względem e-mobilności. W Norwegii prawie połowa nowych rejestracji dotyczy pojazdów elektrycznych. Zasadniczo e-mobilność nabiera tempa. W Wielkiej Brytanii sprzedaż pojazdów elektrycznych osiągnęła poziom 14 084 sztuk w pierwszym kwartale 2018 r. Samochody hybrydowe typu plug-in stanowiły 71% sprzedaży, natomiast udział pojazdów elektrycznych w rynku wzrósł z 1,5% przed rokiem do 2% obecnie. Rynek niemiecki również nabrał rozpędu. Udział pojazdów elektrycznych wzrósł z 1,2% w 2017 r. do 2% w roku obecnym. W tym samym czasie nowe rejestracje pojazdów z silnikiem wysokoprężnym zaczęły znacząco spadać. Według najnowszych danych udział Diesla w rynku wyniósł 31,3% – co jest spadkiem o 25,4% w porównaniu do roku 2017. Oczekuję, że liczba rejestracji e-samochodów będzie rosła w umiarkowanym tempie do 2020 roku” – powiedział Stefan Bratzel z Centrum Automatyzacji Zarządzania (CAM), odpowiedzialny za zbieranie wyników badań. „Przewidujemy, że do roku 2025 liczba samochodów elektrycznych osiągnie liczbę 25 mln” – dodaje Bratzel. Źródło: theguardian Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.