Elektromobilność Lotos, Poczta Polska i Telewizja Polska łączy siły, by zmniejszyć poziom emisji dwutlenku węgla w sektorze transportu 26 kwietnia 2018 Elektromobilność Lotos, Poczta Polska i Telewizja Polska łączy siły, by zmniejszyć poziom emisji dwutlenku węgla w sektorze transportu 26 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jak niedawno informowaliśmy, kilka firm podpisało porozumienie zakładające współpracę w zakresie popularyzacji elektromobilności. Spośród tych przedsiębiorstw to Lotosowi, Poczcie Polskiej i Telewizji Polskiej szczególnie zależy na ograniczeniu emisji dwutlenku węgla. Spółki te blisko współdziałają ze sobą w tym celu. „Grupa Lotos, w ramach swojej strategii do 2022 roku, jako jeden z priorytetów wskazała rozwój innowacyjnych projektów dotyczących transportu niskoemisyjnego i paliw alternatywnych. Mamy ambitny plan uzyskania pozycji krajowego lidera we wdrażaniu paliw nowej generacji. Jeszcze w tym roku planujemy uruchomić pilotażowy projekt ładowania pojazdów elektrycznych na trasie Trójmiasto–Warszawa, przy autostradach A1 i A2. Zainicjowana dziś współpraca z Pocztą Polską oraz Telewizją Polską ma służyć poszukiwaniu synergii biznesowych wspierających rozwój transportu niskoemisyjnego w Polsce” – powiedział Mateusz Bonca, pełniący obowiązki prezesa Grupy Lotos. Reklama Poczta Polska chce rozpocząć pilotażowy projekt testowania samochodów elektrycznych. Z kolei TVP, jak już pisaliśmy, zaplanowało zakup samochodów elektrycznych. Grupa Lotos zobowiązała się do wypracowaniu modelu biznesowego, który umożliwi stworzenie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Dalsze plany Lotosu obejmują budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych na pięćdziesięciu stacji paliw, które ulokowane są przy drogach tranzytowych. Prezes Grupy Lotos wskazuje, że interesujące są także inne alternatywne paliwa. Chodzi tutaj o wodór, CNG i LPG. Firma pracuje równolegle nad projektami oczyszczania, tankowania i dystrybucji tych paliw. Opracowano już na przykład system do produkcji wysokiej jakości oczyszczonego wodoru dla komunikacji miejskiej w Gdyni oraz w Wejherowie. Grupa Lotos pracuje także w konsorcjum firm z PGNiG, Gaz-Systemem, Remontową LNG Systems nad zwiększeniem wykorzystania LNG w żegludze morskiej na Bałtyku w trzech niezależnych projektach. Laboratorium Grupy Lotos także pracuje nad systemami paliw alternatywnych. Prowadzi się tam badania między innymi nad systemem magazynowania i transportowaniu wodoru. Grupa Lotos w zeszłym roku wykazała piętnaście procent wzrostu przychodów ze sprzedaży. Rok 2017 został zamknięty z przychodami wynoszącymi 24,18 miliarda złotych. Zysk w zeszłym roku wyniósł 1,67 miliarda złotych – aż o sześćdziesiąt pięć procent więcej niż rok wcześniej. Jeśli chodzi o działalność operacyjną spółki, to przepływy pieniężne netto z tytułu tej działalności wyniosły 3,13 miliarda złotych, a 2016 roku – 2,65 miliarda złotych. źródło: wnp.pl Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.