Elektromobilność Lotos, Poczta Polska i Telewizja Polska łączy siły, by zmniejszyć poziom emisji dwutlenku węgla w sektorze transportu 26 kwietnia 2018 Elektromobilność Lotos, Poczta Polska i Telewizja Polska łączy siły, by zmniejszyć poziom emisji dwutlenku węgla w sektorze transportu 26 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jak niedawno informowaliśmy, kilka firm podpisało porozumienie zakładające współpracę w zakresie popularyzacji elektromobilności. Spośród tych przedsiębiorstw to Lotosowi, Poczcie Polskiej i Telewizji Polskiej szczególnie zależy na ograniczeniu emisji dwutlenku węgla. Spółki te blisko współdziałają ze sobą w tym celu. „Grupa Lotos, w ramach swojej strategii do 2022 roku, jako jeden z priorytetów wskazała rozwój innowacyjnych projektów dotyczących transportu niskoemisyjnego i paliw alternatywnych. Mamy ambitny plan uzyskania pozycji krajowego lidera we wdrażaniu paliw nowej generacji. Jeszcze w tym roku planujemy uruchomić pilotażowy projekt ładowania pojazdów elektrycznych na trasie Trójmiasto–Warszawa, przy autostradach A1 i A2. Zainicjowana dziś współpraca z Pocztą Polską oraz Telewizją Polską ma służyć poszukiwaniu synergii biznesowych wspierających rozwój transportu niskoemisyjnego w Polsce” – powiedział Mateusz Bonca, pełniący obowiązki prezesa Grupy Lotos. Reklama Poczta Polska chce rozpocząć pilotażowy projekt testowania samochodów elektrycznych. Z kolei TVP, jak już pisaliśmy, zaplanowało zakup samochodów elektrycznych. Grupa Lotos zobowiązała się do wypracowaniu modelu biznesowego, który umożliwi stworzenie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Dalsze plany Lotosu obejmują budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych na pięćdziesięciu stacji paliw, które ulokowane są przy drogach tranzytowych. Prezes Grupy Lotos wskazuje, że interesujące są także inne alternatywne paliwa. Chodzi tutaj o wodór, CNG i LPG. Firma pracuje równolegle nad projektami oczyszczania, tankowania i dystrybucji tych paliw. Opracowano już na przykład system do produkcji wysokiej jakości oczyszczonego wodoru dla komunikacji miejskiej w Gdyni oraz w Wejherowie. Grupa Lotos pracuje także w konsorcjum firm z PGNiG, Gaz-Systemem, Remontową LNG Systems nad zwiększeniem wykorzystania LNG w żegludze morskiej na Bałtyku w trzech niezależnych projektach. Laboratorium Grupy Lotos także pracuje nad systemami paliw alternatywnych. Prowadzi się tam badania między innymi nad systemem magazynowania i transportowaniu wodoru. Grupa Lotos w zeszłym roku wykazała piętnaście procent wzrostu przychodów ze sprzedaży. Rok 2017 został zamknięty z przychodami wynoszącymi 24,18 miliarda złotych. Zysk w zeszłym roku wyniósł 1,67 miliarda złotych – aż o sześćdziesiąt pięć procent więcej niż rok wcześniej. Jeśli chodzi o działalność operacyjną spółki, to przepływy pieniężne netto z tytułu tej działalności wyniosły 3,13 miliarda złotych, a 2016 roku – 2,65 miliarda złotych. źródło: wnp.pl Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.