Wiadomości OZE Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju wspomoże polską elektromobilność 04 maja 2018 Wiadomości OZE Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju wspomoże polską elektromobilność 04 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jak wynika z informacji agencji Reuters, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) może zainwestować w polskie plany proekologiczne – rozwój elektromobilności i poprawę stanu powietrza – prowadzone przez rząd. EBOR został stworzony przez kraje Unii Europejskiej w 1991 roku z myślą o wsparciu państw Europy Środkowo-Wschodniej w zakresie przejścia na gospodarkę rynkową. Obecnie udziałowcami banku jest sześćdziesiąt sześć krajów, Europejski Bank Inwestycyjny i Unia Europejska. Pracami banku kieruje sir Suma Chakrabarti. Reklama „Będziemy zachwyceni, wspierając przedsięwzięcia związane z elektromobilnością, zarówno z zakresu transportu publicznego, jak i innych projektów, które mogą doprowadzić do rozwoju tego sektora” – powiedział Grzegorz Zieliński, dyrektor polskiego oddziału EBOR. Zieliński ujawnia, iż EBOR może na przykład pomóc w sfinansowaniu zakupu autobusów elektrycznych polskim miastom lub wesprzeć budowę farm wiatrowych offshore. Polacy planują tego rodzaju inwestycje, jednakże nie są one bardzo zaawansowane – Morska Farma Wiatrowa Polenergia Bałtyk III ma zostać uruchomiona w 2022 roku, a Bałtyk II w 2026 roku. Polenergia będzie realizować te projekty wraz z Statoil Holding Netherlands. 11 kwietnia tego roku EBOR zatwierdził strategię działania. Jednym z jej kluczowych elementów jest pomoc Polsce w zakresie ochrony środowiska. Bank już od jakiegoś czasu wspiera nas w tym zakresie – w zeszłym roku przeznaczył na to sześćset sześćdziesiąt milionów złotych, a dwa lata temu – siedemset osiemdziesiąt milionów złotych. źródło: cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.