Elektromobilność Elektryczne autobusy od Volvo trafią do Aarhus w Danii 07 czerwca 2018 Elektromobilność Elektryczne autobusy od Volvo trafią do Aarhus w Danii 07 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Firma Volvo Buses otrzymała zamówienie z Aarhus w Danii na cztery autobusy Volvo 7900 Electric. Są to pierwsze w pełni elektryczne autobusy, które będą kursować po tym mieście. Zamówienie zostało złożone przez firmę Busselskabet Aarhus Sporveje, operatora transportu publicznego z Aarhus. Reklama Volvo 7900 Electric to zaawansowane technologicznie autobusy miejskie, projektowane przez polskich inżynierów pracujących w siedzibie Volvo we Wrocławiu. Opracowują oni pełen zakres rozwiązań dla autobusów elektrycznych, autobusów elektryczno-hybrydowych i hybrydowych. Pojazdy zostaną w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo i wyjadą na drogi w sierpniu 2019 roku. Będą kursować w centrum Aarhus na linii nr 13 o długości 15 kilometrów w każdą stronę. Akumulatory autobusów będą ładowane w systemie szybkiego ładowania pantografowego za pomocą masztów na jednej z końcowych stacji. Stacje ładujące o mocy 300 kW zostaną dostarczone przez firmę ABB. Rozwiązanie to bazuje na otwartym interfejsie znanym pod nazwą „OppCharge”, co oznacza, że może być używane do ładowania autobusów elektrycznych również innych producentów. Autobusy będą ładowane także za pomocą dwóch stacji ładujących o mocy 50 kW znajdujących się w zajezdniach. „Bardzo się cieszymy, że firma Volvo została poproszona o dostarczenie pierwszych elektrycznych autobusów do Aarhus. Coraz więcej miast decyduje się na przejście na autobusy elektryczne. Napędzanie autobusów energią elektryczną jest najbardziej energooszczędnym rozwiązaniem i przyczynia się do poprawy jakości życia każdego, kto mieszka, podróżuje i spędza czas w mieście”, mówi Jens Ommen, prezes duńskiego oddziału firmy Volvo Buses. Serwisem i konserwacją autobusów zajmą się wspólnie firmy Volvo i Busselskabet Aarhus Sporveje. Zużycie energii elektrycznych autobusów marki Volvo jest o ok. 80% mniejsze niż w przypadku ich odpowiedników napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.