Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Elektryczne autobusy od Volvo trafią do Aarhus w Danii

Elektryczne autobusy od Volvo trafią do Aarhus w Danii

Firma Volvo Buses otrzymała zamówienie z Aarhus w Danii na cztery autobusy Volvo 7900 Electric. Są to pierwsze w pełni elektryczne autobusy, które będą kursować po tym mieście. Zamówienie zostało złożone przez firmę Busselskabet Aarhus Sporveje, operatora transportu publicznego z Aarhus.

swiat oze cfs wrze 925x200 1
Reklama

Volvo 7900 Electric to zaawansowane technologicznie autobusy miejskie, projektowane przez polskich inżynierów pracujących w siedzibie Volvo we Wrocławiu. Opracowują oni pełen zakres rozwiązań dla autobusów elektrycznych, autobusów elektryczno-hybrydowych i hybrydowych. Pojazdy zostaną w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo i wyjadą na drogi w sierpniu 2019 roku. Będą kursować w centrum Aarhus na linii nr 13 o długości 15 kilometrów w każdą stronę.

Akumulatory autobusów będą ładowane w systemie szybkiego ładowania pantografowego za pomocą masztów na jednej z końcowych stacji. Stacje ładujące o mocy 300 kW zostaną dostarczone przez firmę ABB. Rozwiązanie to bazuje na otwartym interfejsie znanym pod nazwą „OppCharge”, co oznacza, że może być używane do ładowania autobusów elektrycznych również innych producentów. Autobusy będą ładowane także za pomocą dwóch stacji ładujących o mocy 50 kW znajdujących się w zajezdniach.

„Bardzo się cieszymy, że firma Volvo została poproszona o dostarczenie pierwszych elektrycznych autobusów do Aarhus. Coraz więcej miast decyduje się na przejście na autobusy elektryczne. Napędzanie autobusów energią elektryczną jest najbardziej energooszczędnym rozwiązaniem i przyczynia się do poprawy jakości życia każdego, kto mieszka, podróżuje i spędza czas w mieście”, mówi Jens Ommen, prezes duńskiego oddziału firmy Volvo Buses.

Serwisem i konserwacją autobusów zajmą się wspólnie firmy Volvo i Busselskabet Aarhus Sporveje.

Zużycie energii elektrycznych autobusów marki Volvo jest o ok. 80% mniejsze niż w przypadku ich odpowiedników napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.