Elektromobilność Elektryczne autobusy od Volvo trafią do Aarhus w Danii 07 czerwca 2018 Elektromobilność Elektryczne autobusy od Volvo trafią do Aarhus w Danii 07 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Firma Volvo Buses otrzymała zamówienie z Aarhus w Danii na cztery autobusy Volvo 7900 Electric. Są to pierwsze w pełni elektryczne autobusy, które będą kursować po tym mieście. Zamówienie zostało złożone przez firmę Busselskabet Aarhus Sporveje, operatora transportu publicznego z Aarhus. Reklama Volvo 7900 Electric to zaawansowane technologicznie autobusy miejskie, projektowane przez polskich inżynierów pracujących w siedzibie Volvo we Wrocławiu. Opracowują oni pełen zakres rozwiązań dla autobusów elektrycznych, autobusów elektryczno-hybrydowych i hybrydowych. Pojazdy zostaną w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo i wyjadą na drogi w sierpniu 2019 roku. Będą kursować w centrum Aarhus na linii nr 13 o długości 15 kilometrów w każdą stronę. Akumulatory autobusów będą ładowane w systemie szybkiego ładowania pantografowego za pomocą masztów na jednej z końcowych stacji. Stacje ładujące o mocy 300 kW zostaną dostarczone przez firmę ABB. Rozwiązanie to bazuje na otwartym interfejsie znanym pod nazwą „OppCharge”, co oznacza, że może być używane do ładowania autobusów elektrycznych również innych producentów. Autobusy będą ładowane także za pomocą dwóch stacji ładujących o mocy 50 kW znajdujących się w zajezdniach. „Bardzo się cieszymy, że firma Volvo została poproszona o dostarczenie pierwszych elektrycznych autobusów do Aarhus. Coraz więcej miast decyduje się na przejście na autobusy elektryczne. Napędzanie autobusów energią elektryczną jest najbardziej energooszczędnym rozwiązaniem i przyczynia się do poprawy jakości życia każdego, kto mieszka, podróżuje i spędza czas w mieście”, mówi Jens Ommen, prezes duńskiego oddziału firmy Volvo Buses. Serwisem i konserwacją autobusów zajmą się wspólnie firmy Volvo i Busselskabet Aarhus Sporveje. Zużycie energii elektrycznych autobusów marki Volvo jest o ok. 80% mniejsze niż w przypadku ich odpowiedników napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.