Wiadomości OZE Chiński Baidu rozpoczął komercyjną produkcję autonomicznych autobusów 11 lipca 2018 Wiadomości OZE Chiński Baidu rozpoczął komercyjną produkcję autonomicznych autobusów 11 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Chiński gigant technologiczny i internetowy Baidu rozpoczął produkcję seryjną pierwszego w kraju autobusu samojezdnego o komercyjnym zastosowaniu. Firma zapowiedziała, że wkrótce autobusy pojawią się w miejscach turystycznych i na lotniskach. Reklama W czerwcu z linii produkcyjnej w mieście Xiamen zjechał 100 autonomiczny autobus. Proces obserwował sam dyrektor generalny Baidu, Robin Li. „Rok 2018 to pierwszy rok komercjalizacji autonomicznej jazdy w Chinach. Przez masową produkcję Apolong możemy zaobserwować, że autonomiczna technologia robi postępy, przejmując branżę”, wyjaśnił przedstawiciel Baidu. Apolong to 14-miejscowy autobus (jedna trzecia wielkości standardowego autobusu), który zaliczany jest do 4 poziomu jazdy autonomicznej. Pojazd nie posiada miejsca dla kierowcy, pedału przyśpieszenia czy hamulca. Baidu wyprodukowało linię tych minibusów we współpracy z producentem King Long. Apolong wkrótce zostanie wprowadzony do użytku komercyjnego w zamkniętych obszarach, takich jak miejsca turystyczne i lotniska w kilku miastach, w tym w Pekinie, Guangzhou, Shenzhen i Xiongan. Na początku przyszłego roku pojazdy te mają być zainstalowane na japońskim rynku jako autobusy wahadłowe w elektrowniach jądrowych oraz w Tokio dla obsługi osób starszych w ramach lokalnych społeczności. Jest to efekt współpracy Baidu z firmą SB Drive, zajmującą się rozwojem usług autonomicznego transportu publicznego i należącą do grupy SoftBank. „W przeszłości Chiny eksportowały tanie towary na świecie. W przyszłości Chiną będzie eksportować technologię sztucznej inteligencji”, skomentował z dumą Robin Li. Baidu, chiński odpowiednik amerykańskiego giganta Google, obecnie uważany jest w Chinach za krajowego mistrza w rozwoju samochodów autonomicznych, który przede wszystkim pracuje nad technologiami poziomu czwartego. Zgodnie z raportem przeprowadzonym przez Navigant Research Baidu wyprzedza obecnie Teslę, Ubera i Apple’a i staje się rywalem w zautomatyzowanej branży napędowej Toyoty, Jaguara, Land Rovera czy Hyundaia Motor. Połączenie elektromobilności z technologią autonomicznej jazdy zrewolucjonizuje rynek motoryzacyjny, światowy transport oraz naszą cywilizację. Modelem biznesowym TASS (Transport as a Service) są zainteresowane chińskie koncerny internetowe, chcące usprawnić swoje usługi w Państwie Środka. Więcej w tekście: Chińscy giganci internetowi walczą o rynek pojazdów autonomicznych. Źródło: Baidu, DW Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.