ŚwiatOZE.pl

Portal Odnawialnych Źródeł Energii

Chiński Baidu rozpoczął komercyjną produkcję autonomicznych autobusów

Chiński gigant technologiczny i internetowy Baidu rozpoczął produkcję seryjną pierwszego w kraju autobusu samojezdnego o komercyjnym zastosowaniu. Firma zapowiedziała, że ​​wkrótce autobusy pojawią się w miejscach turystycznych i na lotniskach.

W czerwcu z linii produkcyjnej w mieście Xiamen zjechał 100 autonomiczny autobus. Proces obserwował sam dyrektor generalny Baidu, Robin Li. „Rok 2018 to pierwszy rok komercjalizacji autonomicznej jazdy w Chinach. Przez masową produkcję Apolong możemy zaobserwować, że autonomiczna technologia robi postępy, przejmując branżę”, wyjaśnił przedstawiciel Baidu.

Apolong to 14-miejscowy autobus (jedna trzecia wielkości standardowego autobusu), który zaliczany jest do 4 poziomu jazdy autonomicznej. Pojazd nie posiada miejsca dla kierowcy, pedału przyśpieszenia czy hamulca. Baidu wyprodukowało linię tych minibusów we współpracy z producentem King Long.

Apolong wkrótce zostanie wprowadzony do użytku komercyjnego w zamkniętych obszarach, takich jak miejsca turystyczne i lotniska w kilku miastach, w tym w Pekinie, Guangzhou, Shenzhen i Xiongan. Na początku przyszłego roku pojazdy te mają być zainstalowane na japońskim rynku jako autobusy wahadłowe w elektrowniach jądrowych oraz w Tokio dla obsługi osób starszych w ramach lokalnych społeczności. Jest to efekt współpracy Baidu z firmą SB Drive, zajmującą się rozwojem usług autonomicznego transportu publicznego i należącą do grupy SoftBank. „W przeszłości Chiny eksportowały tanie towary na świecie. W przyszłości Chiną będzie eksportować technologię sztucznej inteligencji”, skomentował z dumą Robin Li.

Baidu, chiński odpowiednik amerykańskiego giganta Google, obecnie uważany jest w Chinach za krajowego mistrza w rozwoju samochodów autonomicznych, który przede wszystkim pracuje nad technologiami poziomu czwartego. Zgodnie z raportem przeprowadzonym przez Navigant Research Baidu wyprzedza obecnie Teslę, Ubera i Apple’a i staje się rywalem w zautomatyzowanej branży napędowej Toyoty, Jaguara, Land Rovera czy Hyundaia Motor.

Połączenie elektromobilności z technologią autonomicznej jazdy zrewolucjonizuje rynek motoryzacyjny, światowy transport oraz naszą cywilizację. Modelem biznesowym TASS (Transport as a Service) są zainteresowane chińskie koncerny internetowe, chcące usprawnić swoje usługi w Państwie Środka. Więcej w tekście: Chińscy giganci internetowi walczą o rynek pojazdów autonomicznych.

Źródło: Baidu, DW


Poprzedni artykuł

Hiszpania: Enel buduje nowa farmę PV, a Barcelona uruchamia własnego operatora sieci energetycznej

Następny artykuł

Brudny sekret stojący za czystą energią z peletu drzewnego

Najnowsze

Dodaj komentarz



Tagi: , , , ,