Elektromobilność Kolejne autobusy elektryczne Solaris jadą do Berlina 17 sierpnia 2018 Elektromobilność Kolejne autobusy elektryczne Solaris jadą do Berlina 17 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Berlińska spółka transportu publicznego BVG, zdecydowała się skorzystać z wieloletniego doświadczenia Solarisa w produkcji autobusów elektrycznych i zamówiła 15 bezemisyjnych pojazdów o długości 12 m. Do niemieckiej stolicy trafią one w 2019 roku. Zamówione przez BVG pojazdy to te same, które w 2017 roku zdobyły nagrodę „Bus of the Year” – Solaris Urbino 12 electric. W Berlinie od kilku lat, jeździ już 5 sztuk autobusów elektrycznych Solarisa, natomiast dzięki nowemu zamówieniu dołączy do nich kolejnych 15 bezemisyjnych pojazdów z logo zielonego jamnika. Reklama Autobusy bateryjne dla Berlina napędzane będą osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi. Energia elektryczna magazynowana będzie w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh, a jej uzupełnianie odbywać się będzie poprzez gniazdo plug-in, tak jak dzieje się to standardowo w przypadku autobusów elektrycznych Solaris. W autobusach dla Berlina zamontowana będzie m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej. Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów będzie 10 podwójnych gniazd USB, które umożliwiają ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie podróży. Pojazdy pomieszczą maksymalnie 65 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Osiem siedzeń dostępnych będzie z niskiej podłogi ułatwiając zajęcie miejsca przez osoby z ograniczoną sprawnością ruchową. W sumie po ulicach niemieckich miast jeździ już łącznie 27 autobusów elektrycznych marki Solaris, m.in. w: Brunszwiku, Hanowerze, Hamburgu, Frankfurcie czy w Dreźnie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.