Elektromobilność Kolejne autobusy elektryczne Solaris jadą do Berlina 17 sierpnia 2018 Elektromobilność Kolejne autobusy elektryczne Solaris jadą do Berlina 17 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Technik elektromobilności – nowy kierunek w polskich zawodówkach Rosnąca popularność samochodów elektrycznych sprawia, że na rynku będą potrzebni specjaliści w tej dziedzinie. Dlatego wraz z początkiem nowego roku szkolnego w szkołach branżowych ruszył nowy kierunek zawodowy – technik elektromobilności. Już teraz w tej dziedzinie mogą kształcić się uczniowie w kilku polskich miastach. Elektromobilność Auta na gaz w Strefie Czystego Transportu? Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje Niedawno Rzecznik Praw Obywatelskich skierował do Ministerstwa Klimatu i Środowiska pismo, dotyczące możliwości wjazdu samochodów zasilanych gazem płynnym (LPG) do Stref Czystego Transportu. Aktualnie, zgodnie z ustawą, napędzane w ten sposób samochody nie mogą wjechać do SCT, choć w pierwotnym projekcie ustawy był zapis wyłączający je spod tego zakazu. Berlińska spółka transportu publicznego BVG, zdecydowała się skorzystać z wieloletniego doświadczenia Solarisa w produkcji autobusów elektrycznych i zamówiła 15 bezemisyjnych pojazdów o długości 12 m. Do niemieckiej stolicy trafią one w 2019 roku. Zamówione przez BVG pojazdy to te same, które w 2017 roku zdobyły nagrodę „Bus of the Year” – Solaris Urbino 12 electric. W Berlinie od kilku lat, jeździ już 5 sztuk autobusów elektrycznych Solarisa, natomiast dzięki nowemu zamówieniu dołączy do nich kolejnych 15 bezemisyjnych pojazdów z logo zielonego jamnika. Reklama Autobusy bateryjne dla Berlina napędzane będą osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi. Energia elektryczna magazynowana będzie w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh, a jej uzupełnianie odbywać się będzie poprzez gniazdo plug-in, tak jak dzieje się to standardowo w przypadku autobusów elektrycznych Solaris. W autobusach dla Berlina zamontowana będzie m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej. Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów będzie 10 podwójnych gniazd USB, które umożliwiają ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie podróży. Pojazdy pomieszczą maksymalnie 65 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Osiem siedzeń dostępnych będzie z niskiej podłogi ułatwiając zajęcie miejsca przez osoby z ograniczoną sprawnością ruchową. W sumie po ulicach niemieckich miast jeździ już łącznie 27 autobusów elektrycznych marki Solaris, m.in. w: Brunszwiku, Hanowerze, Hamburgu, Frankfurcie czy w Dreźnie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.