Wiadomości OZE Toyota rozwija produkcję pojazdów elektrycznych w Chinach 24 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Toyota rozwija produkcję pojazdów elektrycznych w Chinach 24 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Toyota ogłosiła zwiększenie mocy produkcyjnych aut elektrycznych w chińskich fabrykach. W planach jest produkcja hybrydowych pojazdów typu plug-in i akumulatorów oraz znaczne zwiększenie importu komponentów. Reklama Japoński producent planuje zwiększyć moce produkcyjne w fabrykach w Tianjin i Guangzhou. Zakład Tianjin zostanie zmodernizowany i będzie produkować rocznie do 10 tys. aut w pełni elektrycznych i do 110 tys. pojazdów hybrydowych. Inwestycja szacowana jest na około 257 milionów dolarów. W Guangzhou produkcja również zostanie zwiększona, ale przede wszystkim w zakresie pojazdów w pełni elektrycznych. Dane szczegółowe na temat modernizacji fabryki nie zostały jeszcze ogłoszone. Toyota zamierza rozszerzyć swoją sieć dystrybucji i skoncentrować się na chińskim rynku aut elektrycznych. Rozbudowa mocy produkcyjnych jest odpowiedzią na ograniczenia chińskiego rządu odnośnie konkurencyjności firm w perspektywie średnioterminowej. Toyota, aby spełnić wymogi do 2019 r., wdraża plany krótkoterminowe. W maju ogłosiła, że rozpocznie sprzedaż auta ix4 marki GAC w swoich salonach. Model ix4 jest elektryczną wersją GAC compact SUV Trumpchi GS4, do której japoński producent dostarczy część komponentów. Kroki podejmowane przez Toyotę pokazują, jaką presję wywiera rząd chiński na producentów samochodów elektrycznych, którzy działają na tamtejszym rynku. Dodatkowo Toyota zaprezentowała również hybrydowe wersje Corolli i Levina na targach motoryzacyjnych w Pekinie. Pierwszym w pełni elektrycznym modelem, który po wymianie napędu trafi na chińskie drogi już w przyszłym roku, będzie Toyota C-HR. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.