Wiadomości OZE Toyota rozwija produkcję pojazdów elektrycznych w Chinach 24 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Toyota rozwija produkcję pojazdów elektrycznych w Chinach 24 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Co piąty nowy samochód na świecie jest elektryczny. Rewolucja na kołach przyspiesza – ale nie wszędzie W 2024 roku sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła 17 milionów sztuk. To nie są już dane z działu „innowacje”, ale brutalna rzeczywistość motoryzacyjna: elektryki masowo wyjeżdżają z salonów. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), aż 1 na 5 nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie to EV. Tyle tylko, że tempo tej rewolucji – choć nieodwracalne – jest bardzo nierówne. Elektromobilność Tesla czy BYD – która technologia baterii wygrywa? Sprawdź analizę niemieckich naukowców Producenci aut elektrycznych niechętnie dzielą się szczegółowymi informacjami o zastosowanych technologiach. Grupa niemieckich naukowców z Politechniki w Akwizgranie wzięła sprawy w swoje ręce. Porównali ze sobą baterie zastosowane w autach amerykańskiego koncernu Tesla oraz chińskiego – BYD. Toyota ogłosiła zwiększenie mocy produkcyjnych aut elektrycznych w chińskich fabrykach. W planach jest produkcja hybrydowych pojazdów typu plug-in i akumulatorów oraz znaczne zwiększenie importu komponentów. Reklama Japoński producent planuje zwiększyć moce produkcyjne w fabrykach w Tianjin i Guangzhou. Zakład Tianjin zostanie zmodernizowany i będzie produkować rocznie do 10 tys. aut w pełni elektrycznych i do 110 tys. pojazdów hybrydowych. Inwestycja szacowana jest na około 257 milionów dolarów. W Guangzhou produkcja również zostanie zwiększona, ale przede wszystkim w zakresie pojazdów w pełni elektrycznych. Dane szczegółowe na temat modernizacji fabryki nie zostały jeszcze ogłoszone. Toyota zamierza rozszerzyć swoją sieć dystrybucji i skoncentrować się na chińskim rynku aut elektrycznych. Rozbudowa mocy produkcyjnych jest odpowiedzią na ograniczenia chińskiego rządu odnośnie konkurencyjności firm w perspektywie średnioterminowej. Toyota, aby spełnić wymogi do 2019 r., wdraża plany krótkoterminowe. W maju ogłosiła, że rozpocznie sprzedaż auta ix4 marki GAC w swoich salonach. Model ix4 jest elektryczną wersją GAC compact SUV Trumpchi GS4, do której japoński producent dostarczy część komponentów. Kroki podejmowane przez Toyotę pokazują, jaką presję wywiera rząd chiński na producentów samochodów elektrycznych, którzy działają na tamtejszym rynku. Dodatkowo Toyota zaprezentowała również hybrydowe wersje Corolli i Levina na targach motoryzacyjnych w Pekinie. Pierwszym w pełni elektrycznym modelem, który po wymianie napędu trafi na chińskie drogi już w przyszłym roku, będzie Toyota C-HR. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.