Elektromobilność Brazylijskie Ambev planuje dodać do floty 1600 elektrycznych ciężarówek 27 sierpnia 2018 Elektromobilność Brazylijskie Ambev planuje dodać do floty 1600 elektrycznych ciężarówek 27 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Ambev, brazylijska firma piwowarska należąca do belgijskiej firmy Anheuser-Busch InBev, zobowiązał się do zelektryfikowania swojej floty dostawczej. Przedsiębiorstwo złożyło zamówienie na 1600 całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych od Volkswagena. Reklama Jedną z pierwszych elektrycznych ciężarówek będzie – VW e-Delivery. Pojazd został opracowany przez Volkswagen Caminhões e Ônibus, brazylijski oddział VW i zaprezentowany w zeszłym roku. Wyposażony jest w akumulator o mocy 170 kWh, który pozwala na zasięg 200 km na jednym ładowaniu. VW twierdzi, że ich pierwsza elektryczna ciężarówka ma funkcję hamowania odzyskowego z 3 etapami i tryb Eco-Drive, dzięki tym rozwiązaniom możliwe będzie osiągnięcie planowanego zasięgu. „VW e-Delivery” oficjalnie wchodzi do produkcji w 2020 roku, ale Volkswagen twierdzi, że do końca roku dostarczy Ambev pierwsze pojazdy do programu pilotażowego. Ambev planuje ładować ciężarówki wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Firma szacuje, że dzięki temu posunięciu ograniczy emisję dwutlenku węgla o około 30,4 tys. ton. Do 2023 roku przedsiębiorstwo chce przekształcić 1/3 swojej floty dostawczej na samochody elektryczne. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.