Elektromobilność Brazylijskie Ambev planuje dodać do floty 1600 elektrycznych ciężarówek 27 sierpnia 2018 Elektromobilność Brazylijskie Ambev planuje dodać do floty 1600 elektrycznych ciężarówek 27 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Co piąty nowy samochód na świecie jest elektryczny. Rewolucja na kołach przyspiesza – ale nie wszędzie W 2024 roku sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła 17 milionów sztuk. To nie są już dane z działu „innowacje”, ale brutalna rzeczywistość motoryzacyjna: elektryki masowo wyjeżdżają z salonów. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), aż 1 na 5 nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie to EV. Tyle tylko, że tempo tej rewolucji – choć nieodwracalne – jest bardzo nierówne. Elektromobilność Tesla czy BYD – która technologia baterii wygrywa? Sprawdź analizę niemieckich naukowców Producenci aut elektrycznych niechętnie dzielą się szczegółowymi informacjami o zastosowanych technologiach. Grupa niemieckich naukowców z Politechniki w Akwizgranie wzięła sprawy w swoje ręce. Porównali ze sobą baterie zastosowane w autach amerykańskiego koncernu Tesla oraz chińskiego – BYD. Ambev, brazylijska firma piwowarska należąca do belgijskiej firmy Anheuser-Busch InBev, zobowiązał się do zelektryfikowania swojej floty dostawczej. Przedsiębiorstwo złożyło zamówienie na 1600 całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych od Volkswagena. Reklama Jedną z pierwszych elektrycznych ciężarówek będzie – VW e-Delivery. Pojazd został opracowany przez Volkswagen Caminhões e Ônibus, brazylijski oddział VW i zaprezentowany w zeszłym roku. Wyposażony jest w akumulator o mocy 170 kWh, który pozwala na zasięg 200 km na jednym ładowaniu. VW twierdzi, że ich pierwsza elektryczna ciężarówka ma funkcję hamowania odzyskowego z 3 etapami i tryb Eco-Drive, dzięki tym rozwiązaniom możliwe będzie osiągnięcie planowanego zasięgu. „VW e-Delivery” oficjalnie wchodzi do produkcji w 2020 roku, ale Volkswagen twierdzi, że do końca roku dostarczy Ambev pierwsze pojazdy do programu pilotażowego. Ambev planuje ładować ciężarówki wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Firma szacuje, że dzięki temu posunięciu ograniczy emisję dwutlenku węgla o około 30,4 tys. ton. Do 2023 roku przedsiębiorstwo chce przekształcić 1/3 swojej floty dostawczej na samochody elektryczne. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.