Elektromobilność Brazylijskie Ambev planuje dodać do floty 1600 elektrycznych ciężarówek 27 sierpnia 2018 Elektromobilność Brazylijskie Ambev planuje dodać do floty 1600 elektrycznych ciężarówek 27 sierpnia 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Ambev, brazylijska firma piwowarska należąca do belgijskiej firmy Anheuser-Busch InBev, zobowiązał się do zelektryfikowania swojej floty dostawczej. Przedsiębiorstwo złożyło zamówienie na 1600 całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych od Volkswagena. Reklama Jedną z pierwszych elektrycznych ciężarówek będzie – VW e-Delivery. Pojazd został opracowany przez Volkswagen Caminhões e Ônibus, brazylijski oddział VW i zaprezentowany w zeszłym roku. Wyposażony jest w akumulator o mocy 170 kWh, który pozwala na zasięg 200 km na jednym ładowaniu. VW twierdzi, że ich pierwsza elektryczna ciężarówka ma funkcję hamowania odzyskowego z 3 etapami i tryb Eco-Drive, dzięki tym rozwiązaniom możliwe będzie osiągnięcie planowanego zasięgu. „VW e-Delivery” oficjalnie wchodzi do produkcji w 2020 roku, ale Volkswagen twierdzi, że do końca roku dostarczy Ambev pierwsze pojazdy do programu pilotażowego. Ambev planuje ładować ciężarówki wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Firma szacuje, że dzięki temu posunięciu ograniczy emisję dwutlenku węgla o około 30,4 tys. ton. Do 2023 roku przedsiębiorstwo chce przekształcić 1/3 swojej floty dostawczej na samochody elektryczne. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.