Wiadomości OZE Strategiczne inwestycje Taurona w sektorze elektromobilności 11 września 2018 Wiadomości OZE Strategiczne inwestycje Taurona w sektorze elektromobilności 11 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Wiceprezes Taurona, Jarosław Broda poinformował, że spółka planuje do końca tego roku zbudować i uruchomić ponad 30 punktów ładowania samochodów elektrycznych w Katowicach. Jak zapowiada Broda, to dopiero początek inwestycji: „Na razie budujemy rynek i swoje kompetencje w obszarze infrastruktury”. Reklama Budowa stacji ładowania w Katowicach jest projektem pilotażowym. „Ma pokazać, jak szybko jesteśmy w stanie to zrobić, jaki typ urządzeń wybrać, jak je łączyć w system i jak w ogóle to działa”, mówi wiceprezes. Zaznacza, że Tauron chce docelowo oferować budowanie stacji ładowania jako usługę dla zewnętrznych firm. Już w 2017 roku pojawiła się w tym sektorze Magenta – firma, która wchodzi w skład Grupy Tauron. Jej specjalizacją są usługi dla elektromobilności. Na razie działania grupy skupiają się głównie na budowie rynku. Wydajny model biznesowy pojawi się dopiero, gdy na polskich ulicach będzie więcej samochodów elektrycznych. Jak podkreśla Broda, w interesie Taurona jest wzrost ilości pojazdów elektrycznych: „W naszym interesie jest zainwestowanie w przyszłość. W Grupie Tauron kierunki rozwoju innowacji zdefiniowaliśmy w Strategicznej Agendzie Badawczej. W wymiarze praktycznym ważne są dziś dla nas tematy związane z elektromobilnością”, mówi. „Jeżeli cały projekt elektromobilności ‘wypali’, to dla nas najważniejsze jest zajęcie strategicznego miejsca na rynku, żeby klienci to od nas kupowali usługę”, mówi Broda. Dalsze plany Taurona obejmują wysokopoziomową integrację systemów ładowania. Firma zamierza oferować swoje usługi jako operatora systemów ładowania na przykład dla samorządów i firm, które chcą elektryfikować swoje floty. Zainteresowanie tym sektorem nie jest małe. „Jest trochę firm, które się tym interesują i pytają nas o to”, mówił wiceprezes. Dodaje on, że działania te, zwłaszcza dostarczanie energii elektrycznej do pojazdów elektrycznych w firmowych flotach, odbywać będą się już na w pełni komercyjnych zasadach. źródło: wnp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.