Wiadomości OZE Elektryczne Mini trafi na taśmę produkcyjną w przyszłym roku 02 listopada 2018 Wiadomości OZE Elektryczne Mini trafi na taśmę produkcyjną w przyszłym roku 02 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. BMW poinformował oficjalnie, że inwestuje spore fundusze w akumulatory produkowane w niemieckiej fabryce. Mają one wesprzeć komercyjną produkcję pierwszego, całkowicie elektrycznego Mini Electric, który będzie powstawał w Anglii. Reklama Po kilku latach koncepcji Mini Electric BMW ostatecznie potwierdza jego produkcję, która najprawdopodobniej ruszy już w 2019 roku. Dzięki temu na drogach auto to powinno zadebiutować wcześniej niż nowe BMW z elektrycznym napędem 5. generacji. Mini Electric będzie produkowany przede wszystkim w Anglii, ale także w Chinach. Akumulatory do samochodu zapewni wspomniana fabryka BMW w Dingolfing w Niemczech, w którą koncern zainwestował sporą sumę: „Zajmując powierzchnię około 6000 metrów kwadratowych w zachodnim skrzydle zakładu częściowego Dingolfing 02.20, zostanie utworzone wyposażenie do produkcji modułów akumulatorowych wraz z linią montażową baterii. Pierwsze systemy są obecnie instalowane i będą testowane sekwencyjnie”. Poza pakietem akumulatorowym w Dingolfing, BMW wykona również silniki elektryczne dla Mini Electric w Landshut. Roland Maurer, szef działu planowania i produkcji E-Powertrain w BMW Group, skomentował: „Wraz z wprowadzeniem nowych modeli i rosnącym popytem na zelektryfikowane pojazdy, znacznie zwiększymy produkcję komponentów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku miesięcy i lat”. Jakiś czas temu BMW zaprezentowało pierwsze szczegóły konstrukcyjne elektrycznego Mini, ale póki co nie ma oficjalnej specyfikacji wersji produkcyjnej. Jednocześnie BMW przygotowuje się również do wprowadzenia nowej generacji elektrycznej technologii układu przeniesienia napędu, która pojawi się już w iX3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.