Elektromobilność Samochody elektryczne dla pracowników Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie 19 listopada 2018 Elektromobilność Samochody elektryczne dla pracowników Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie 19 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Bez emitowania spalin, bez hałasu i z automatyczną skrzynią biegów – takimi samochodami będą jeździć pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Mowa o Renault ZOE – marce najlepiej sprzedających się aut elektrycznych w Europie. Reklama Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podjął działania na rzecz czystego powietrza. Zakupił dla swoich pracowników samochody elektryczne, które będą wykorzystywane w ich codziennej pracy. Są to trzy bezemisyjne Renault ZOE wyposażone w akumulator trakcyjny Z.E. 40. Układ hamulcowy samochodu pozyskuje energię elektryczną, którą przekłada na większy zasięg. Dzięki niemu w miejskich warunkach można pokonać dystans do 300 km. Oprócz inwestycji w samochody elektryczne miasto stawia na elektromobilność mieszkańców. W Warszawie zostanie uruchomionych 14 stacji ładowania na 9 parkingach ‘Parkuj i Jedź’ (ang. Park and Ride). Te miejsca to: Anin SKM, Połczyńska, Ursus – Niedźwiadek, Metro Ursynów, Wawer SKM, Metro Wilanowska, Al. Krakowska, Metro Marymont i Metro Stokłosy. Każda stacja będzie mogła obsłużyć dwa samochody jednocześnie przy użyciu 22kW mocy. Pierwsze punkty ładowania w Warszawie pojawiły się w ubiegłym roku przy stacji metra Młociny. Są tam cztery stanowiska do ładowania, w tym jedno przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. W grudniu 2017 roku warszawscy radni ustanowili nowy regulamin parkingów ‘Parkuj i Jedź’. Od tego momentu można z nich korzystać także nocą i z możliwością bezpłatnego ładowania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.