Wiadomości OZE Autobusy elektryczne w Kielcach już w 2020 roku? 10 stycznia 2019 Wiadomości OZE Autobusy elektryczne w Kielcach już w 2020 roku? 10 stycznia 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Władze Kielc wraz z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji planują wystąpić o unijne dofinansowanie na zakup autobusów elektrycznych i zapewnienie niezbędnej do ich obsługi infrastruktury. Reklama Pieniądze na tę inwestycję miasto i MPK planują pozyskać z Regionalnego Programu Operacyjnego. Władze Kielc wystąpią o kwotę sięgającą ponad ośmiu milionów złotych, która zostanie przeznaczona najprawdopodobniej na budowę ładowarek typu plug-in. Zadaniem MPK byłby z kolei zakup pierwszych autobusów elektrycznych. Jak powiedziała Elżbieta Śreniawska, prezes przedsiębiorstwa, na początek planowane jest nabycie dwóch lub trzech pojazdów o wartości około dwóch milionów złotych każdy. Cechują się one zasięgiem wynoszącym około 150 kilometrów i przeznaczone byłyby do obsługi bezpłatnych linii kursujących po centrum Kielc. Przypomnijmy, zgodnie z prawem unijnym do 2021 roku w miastach wielkości Kielc (około 200 tysięcy mieszkańców) ma jeździć co najmniej dziesięć autobusów o napędzie elektrycznym lub wodorowym. Z kolei do 2027 roku mają one stanowić nie mniej niż trzydzieści procent całej floty. Inwestycja w pojazdy elektryczne jest już kolejną decyzją władz stolicy województwa świętokrzyskiego, która ma doprowadzić do redukcji emisji z miejskiego transportu zbiorowego. Od 2018 roku po ulicach Kielc jeździ dwadzieścia pięć autobusów hybrydowych. Inwestycja warta była pięćdziesiąt sześć milionów złotych i w osiemdziesięciu pięciu procentach została sfinansowana ze środków unijnych. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.