Wiadomości OZE Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku 11 stycznia 2019 Wiadomości OZE Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku 11 stycznia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Niemiecki koncern samochodowy Volkswagen założył niezależną spółkę Elli Group GmbH, która będzie dostawcą zielonej energii. To kolejny krok we wdrażaniu ekologicznych rozwiązań i upowszechnianiu technologii elektrycznych. Takie działania mają jednocześnie ocieplić wizerunek potentata, za którym wciąż ciągnie się afera związana z emisją spalin. Reklama Według szacunków wprowadzenie usług Elli Group GmbH nastąpi w przyszłym roku. Ma to się zbiec z wypuszczeniem na rynek nowej rodziny pojazdów Volkswagen I.D. Do 2020 roku Volkswagen planuje uruchomić kilka tysięcy stacji ładowania. Co zapewni nowa spółka Volkswagena? Nowa spółka z siedzibą w Berlinie zaoferuje usługi związane z ładowaniem pojazdów elektrycznych w domu oraz w miejscach publicznych. Mają obejmować stacje ładujące, ładowarki naścienne, rozwiązania taryfowe oraz oprogramowanie związane z zarządzaniem energią. Thorsten Nicklaß, nowy szef spółki, zapewnił, że klienci otrzymają energię wolną od dwutlenku węgla, pochodzącą jedynie z odnawialnych źródeł energii (z certyfikatem TÜV). „Naszą misją jest wyprowadzenie e-mobilności z niszy i uczynienie z niej głównego nurtu” – dodał. W ofercie Volkswagena znajdują się dwie ładowarki. Podstawowa wersja o mocy 11kW umożliwi naładowanie pojazdu elektrycznego prądem zmiennym w ciągu pięciu–ośmiu godzin. Druga, działająca w trybie prądu zmiennego, będzie miała moc 22kW i zapewni dwukierunkowy przepływ energii. Dzięki niej baterie będą mogły gromadzić nadwyżki energii. Infrastruktura głównym problemem sprzedażowym pojazdów elektrycznych Volkswagen nie po raz pierwszy pokazuje, że zamierza mocno inwestować w technologię pojazdów elektrycznych. Założenie spółki Elli, oferującej usługi ładowania, ma pośrednio wpłynąć na atrakcyjność ekologicznych aut. Brak dobrze rozbudowanej infrastruktury to obecnie jeden z największych problemów we wdrażaniu elektromobilności. Pomimo prężnego rozwoju w tym kierunku koncern wciąż zmaga się z efektami sfałszowania w 2015 roku laboratoryjnych testów emisji spalin w USA i EU. źródło: pv-magazine.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.