Wiadomości OZE Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku 11 stycznia 2019 Wiadomości OZE Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku 11 stycznia 2019 Przeczytaj także Ochrona środowiska Wiemy, gdzie powstanie pierwszy w Polsce las społeczny. Lasy Państwowe podały również termin Idea lasu społecznego pojawiła się w komunikatach Ministerstwa Klimatu i Środowiska kilka tygodni temu. Teraz wiemy, gdzie najprawdopodobniej powstanie pierwszy tego typu obszar. Czym mają być lasy społeczne i jakie funkcję będą pełnić? Ile powstanie ich w całej Polsce? Gdzie będzie mieścił się pierwszy las społeczny? Ekologia Woonerfy – czym są, skąd się wzięły, gdzie można je spotkać? Współczesne miasta przechodzą wiele istotnych zmian, związanych zarówno z chęcią zmniejszenia ich negatywnego wpływu na środowisko, jak również urbanizacyjnej sprawności i łatwości w poruszaniu się. Jedną z tego typu idei jest woonerf – specjalny typ ulicy, która przy okazji jest również deptakiem, parkingiem i miejscem spotkań mieszkańców. Czym dokładnie są woonerfy i w jaki sposób mogą poprawić jakość ruchu w mieście? Niemiecki koncern samochodowy Volkswagen założył niezależną spółkę Elli Group GmbH, która będzie dostawcą zielonej energii. To kolejny krok we wdrażaniu ekologicznych rozwiązań i upowszechnianiu technologii elektrycznych. Takie działania mają jednocześnie ocieplić wizerunek potentata, za którym wciąż ciągnie się afera związana z emisją spalin. Reklama Według szacunków wprowadzenie usług Elli Group GmbH nastąpi w przyszłym roku. Ma to się zbiec z wypuszczeniem na rynek nowej rodziny pojazdów Volkswagen I.D. Do 2020 roku Volkswagen planuje uruchomić kilka tysięcy stacji ładowania. Co zapewni nowa spółka Volkswagena? Nowa spółka z siedzibą w Berlinie zaoferuje usługi związane z ładowaniem pojazdów elektrycznych w domu oraz w miejscach publicznych. Mają obejmować stacje ładujące, ładowarki naścienne, rozwiązania taryfowe oraz oprogramowanie związane z zarządzaniem energią. Thorsten Nicklaß, nowy szef spółki, zapewnił, że klienci otrzymają energię wolną od dwutlenku węgla, pochodzącą jedynie z odnawialnych źródeł energii (z certyfikatem TÜV). „Naszą misją jest wyprowadzenie e-mobilności z niszy i uczynienie z niej głównego nurtu” – dodał. W ofercie Volkswagena znajdują się dwie ładowarki. Podstawowa wersja o mocy 11kW umożliwi naładowanie pojazdu elektrycznego prądem zmiennym w ciągu pięciu–ośmiu godzin. Druga, działająca w trybie prądu zmiennego, będzie miała moc 22kW i zapewni dwukierunkowy przepływ energii. Dzięki niej baterie będą mogły gromadzić nadwyżki energii. Infrastruktura głównym problemem sprzedażowym pojazdów elektrycznych Volkswagen nie po raz pierwszy pokazuje, że zamierza mocno inwestować w technologię pojazdów elektrycznych. Założenie spółki Elli, oferującej usługi ładowania, ma pośrednio wpłynąć na atrakcyjność ekologicznych aut. Brak dobrze rozbudowanej infrastruktury to obecnie jeden z największych problemów we wdrażaniu elektromobilności. Pomimo prężnego rozwoju w tym kierunku koncern wciąż zmaga się z efektami sfałszowania w 2015 roku laboratoryjnych testów emisji spalin w USA i EU. źródło: pv-magazine.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.