Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku

Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku

Niemiecki koncern samochodowy Volkswagen założył niezależną spółkę Elli Group GmbH, która będzie dostawcą zielonej energii. To kolejny krok we wdrażaniu ekologicznych rozwiązań i upowszechnianiu technologii elektrycznych. Takie działania mają jednocześnie ocieplić wizerunek potentata, za którym wciąż ciągnie się afera związana z emisją spalin.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Według szacunków wprowadzenie usług Elli Group GmbH nastąpi w przyszłym roku. Ma to się zbiec z wypuszczeniem na rynek nowej rodziny pojazdów Volkswagen I.D. Do 2020 roku Volkswagen planuje uruchomić kilka tysięcy stacji ładowania.

Co zapewni nowa spółka Volkswagena?

Nowa spółka z siedzibą w Berlinie zaoferuje usługi związane z ładowaniem pojazdów elektrycznych w domu oraz w miejscach publicznych. Mają obejmować stacje ładujące, ładowarki naścienne, rozwiązania taryfowe oraz oprogramowanie związane z zarządzaniem energią. Thorsten Nicklaß, nowy szef spółki, zapewnił, że klienci otrzymają energię wolną od dwutlenku węgla, pochodzącą jedynie z odnawialnych źródeł energii (z certyfikatem TÜV). „Naszą misją jest wyprowadzenie e-mobilności z niszy i uczynienie z niej głównego nurtu” – dodał. W ofercie Volkswagena znajdują się dwie ładowarki. Podstawowa wersja o mocy 11kW umożliwi naładowanie pojazdu elektrycznego prądem zmiennym w ciągu pięciu–ośmiu godzin. Druga, działająca w trybie prądu zmiennego, będzie miała moc 22kW i zapewni dwukierunkowy przepływ energii. Dzięki niej baterie będą mogły gromadzić nadwyżki energii.

Infrastruktura głównym problemem sprzedażowym pojazdów elektrycznych

Volkswagen nie po raz pierwszy pokazuje, że zamierza mocno inwestować w technologię pojazdów elektrycznych. Założenie spółki Elli, oferującej usługi ładowania, ma pośrednio wpłynąć na atrakcyjność ekologicznych aut. Brak dobrze rozbudowanej infrastruktury to obecnie jeden z największych problemów we wdrażaniu elektromobilności. Pomimo prężnego rozwoju w tym kierunku koncern wciąż zmaga się z efektami sfałszowania w 2015 roku laboratoryjnych testów emisji spalin w USA i EU.

źródło: pv-magazine.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.