Wiadomości OZE 300 mln na zakupów autobusów elektrycznych od POIiŚ 28 stycznia 2019 Wiadomości OZE 300 mln na zakupów autobusów elektrycznych od POIiŚ 28 stycznia 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Trwa Program Infrastruktura i Środowisko finansowany ze środków unijnych na zakup autobusów elektrycznych i trolejbusów w miastach. Środki jakie można wykorzystać na ten cel wynoszą 300 mln złotych. Końcowy termin składania wniosków mija 31 stycznia. Reklama Właśnie ruszył konkurs organizowany przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych z Programu Infrastruktura i Środowisko. Skierowany jest do miast średnich, wojewódzkich i obszarów funkcjonalnych, a środki przeznaczone będą na zakup autobusów elektrycznych i trolejbusów. Do wykorzystania jest 300 mln zł. Program jest finansowany przez Unię Europejską i zakłada pokrycie aż 85% kosztów inwestycji. Wnioski będzie można składać do końca stycznia. Warunki jakie muszą spełniać pojazdy zawarte są w programie Dostępność Plus. – To pierwszy konkurs z Programu Infrastruktura i Środowisko na rozwój komunikacji miejskiej adresowany również do miast średnich. Do tej pory z dofinansowania transportu publicznego korzystały miasta wojewódzkie i otaczające je gminy – mówi wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak. Które średnie miasta będą mogły wziąć udział w konkursie? O tym zadecyduje Polska Akademia Nauk w ramach przeprowadzonej analizy. Będą to miasta, które są w największym stopniu zagrożone utratą funkcji społeczno–gospodarczych. Od 2017 roku dla średnich miast przewidziane jest specjalne wsparcie pt. Pakiet dla średnich miast. Dzięki niemu możliwa jest realizacja inwestycji publicznych i środowiskowych w ramach krajowych programów operacyjnych. W kwestii finansowania inwestycji środowiskowych z programu skorzystały miasta, takie jak Ruda Śląska, Końskie i Wieliczka. Pieniądze w wysokości 32 mln złotych zostały wykorzystane na rekultywację zanieczyszczonych terenów. Z kolei dofinansowanie w wysokości ok. 330 mln złotych zostało przeznaczone na projekty przeciwpowodziowe w Sandomierzu, Słubicach i Oświęcimiu. Na kolejne wsparcie finansowe będą mogły liczyć miejskie przedsiębiorstwa cieplne w m.in. Środzie Wielkopolskiej, Bełchatowie, Olecku, Zduńskiej Woli czy Mielcu. – Jednym z głównych celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jest zrównoważony rozwój całego kraju, m.in. poprzez wzmocnienie i rozwój miast średnich i małych. Pakiet dla średnich miast jest niezbędnym, dodatkowym wsparciem dla tych miejscowości – dodaje wiceminister Hamryszczak. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.