Wiadomości OZE Fisker wraca do gry. Powalczy w segmencie sportowych elektryków 21 marca 2019 Wiadomości OZE Fisker wraca do gry. Powalczy w segmencie sportowych elektryków 21 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Fisker, marka samochodów elektrycznych, która była wczesnym rywalem Tesli, ogłosiła na początku tego tygodnia, że wyprodukuje nowy samochód sportowy o wartości poniżej 40 tys. dolarów, który będzie dostępny w przyszłym roku. Reklama Ten ruch mógłby przywrócić do gry markę, która przyciągnęła znanych klientów przed upadłością w 2013 roku. Marka prowadzona przez byłego projektanta BMW, Henrika Fiskera, przeszła długotrwałą restrukturyzację, a jej najnowsze posunięcia sugerują, że zamierza odnowić wyzwanie rzucone Tesli na rynku pojazdów elektrycznych. Fisker, który wiadomość ogłosił w komunikacie prasowym wraz ze zdjęciami nowego pojazdu, powiedział, że prototyp z napędem będzie dostępny jeszcze w tym roku. Podobnie jak Tesla, Fisker będzie sprzedawać auta bezpośrednio konsumentom, bez pośrednictwa dealerów. Firma podała jednocześnie, że „finalizuje obecnie wybór zakładu zlokalizowanego w Stanach Zjednoczonych, aby wyprodukować całkowicie elektryczny SUV”. Przypomnijmy, Fisker Karma, auto wypuszczone na rynek w 2012 roku, przyciągnęło rzeszę znanych nabywców, w tym Justina Biebera, Leonardo DiCaprio i Ashtona Kutchera. Spółka ogłosiła jednak upadłość w 2013 r., a rok później jej aktywa zostały sprzedane chińskiemu producentowi części samochodowych Wanxiang. Nowy samochód, o spodziewanym zasięgu około 300 mil (500 kilometrów), pochodzi od nowego podmiotu korporacyjnego o nazwie Fisker Inc. Rok temu Henrik Fisker przedstawił plany luksusowego samochodu elektrycznego o wartości 129 tys. dolarów, ale grupa stwierdziła, że uruchomienie produkcji pojazdu zostanie odłożone na czas po wypuszczeniu taniego SUV-a. – Nasz zespół chce stworzyć niedrogie EV, które jest bardziej ekscytujące i wzbudzające emocje niż to, co oferuje rynek – napisał Henrik Fisker w oświadczeniu. – Jesteśmy teraz podekscytowani wprowadzeniem pojazdu, który naprawdę na nowo odkrywa pojęcie SUV-a – dodał. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.