Wiadomości OZE Fisker wraca do gry. Powalczy w segmencie sportowych elektryków 21 marca 2019 Wiadomości OZE Fisker wraca do gry. Powalczy w segmencie sportowych elektryków 21 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Fisker, marka samochodów elektrycznych, która była wczesnym rywalem Tesli, ogłosiła na początku tego tygodnia, że wyprodukuje nowy samochód sportowy o wartości poniżej 40 tys. dolarów, który będzie dostępny w przyszłym roku. Reklama Ten ruch mógłby przywrócić do gry markę, która przyciągnęła znanych klientów przed upadłością w 2013 roku. Marka prowadzona przez byłego projektanta BMW, Henrika Fiskera, przeszła długotrwałą restrukturyzację, a jej najnowsze posunięcia sugerują, że zamierza odnowić wyzwanie rzucone Tesli na rynku pojazdów elektrycznych. Fisker, który wiadomość ogłosił w komunikacie prasowym wraz ze zdjęciami nowego pojazdu, powiedział, że prototyp z napędem będzie dostępny jeszcze w tym roku. Podobnie jak Tesla, Fisker będzie sprzedawać auta bezpośrednio konsumentom, bez pośrednictwa dealerów. Firma podała jednocześnie, że „finalizuje obecnie wybór zakładu zlokalizowanego w Stanach Zjednoczonych, aby wyprodukować całkowicie elektryczny SUV”. Przypomnijmy, Fisker Karma, auto wypuszczone na rynek w 2012 roku, przyciągnęło rzeszę znanych nabywców, w tym Justina Biebera, Leonardo DiCaprio i Ashtona Kutchera. Spółka ogłosiła jednak upadłość w 2013 r., a rok później jej aktywa zostały sprzedane chińskiemu producentowi części samochodowych Wanxiang. Nowy samochód, o spodziewanym zasięgu około 300 mil (500 kilometrów), pochodzi od nowego podmiotu korporacyjnego o nazwie Fisker Inc. Rok temu Henrik Fisker przedstawił plany luksusowego samochodu elektrycznego o wartości 129 tys. dolarów, ale grupa stwierdziła, że uruchomienie produkcji pojazdu zostanie odłożone na czas po wypuszczeniu taniego SUV-a. – Nasz zespół chce stworzyć niedrogie EV, które jest bardziej ekscytujące i wzbudzające emocje niż to, co oferuje rynek – napisał Henrik Fisker w oświadczeniu. – Jesteśmy teraz podekscytowani wprowadzeniem pojazdu, który naprawdę na nowo odkrywa pojęcie SUV-a – dodał. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.