Wiadomości OZE Australijczycy będą mieli rodzimego elektryka 01 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Australijczycy będą mieli rodzimego elektryka 01 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Pierwszy całkowicie elektryczny samochód zmontowany w całości w Australii zostanie oficjalnie zaprezentowany w przyszłym tygodniu w Sydney. Uruchomienie sprzedaży tego modelu odrodzi australijski przemysł samochodowy. Reklama Ukończony już przez zespół projektowy mały samochód dostawczy zostanie ujawniony australijskiej publiczności podczas Smart Energy Expo w Sydney w przyszły wtorek. Jest to pierwszy prototyp zmontowany z czterech planowanych pojazdów elektrycznych australijskiej grupy Electric Energy Vehicle (ACE-EV). Pojazd, zmontowany przez zespół lokalnych i międzynarodowych inżynierów i techników, odbył pierwszą jazdę próbną podczas imprezy Carmageddon zorganizowanej przez Motor Traders Association of Queensland w zeszłym tygodniu. Ciężarowy wóz o długości 3,9 m będzie mógł przewozić ładunki o masie do pół tony. Jak wylicza producent, po wprowadzeniu tego auta do sprzedaży możliwe będzie obniżenie poziomu emisji gazów cieplarnianych flot o 70%, a koszty eksploatacji o 85%. Bateria o pojemności 33 kWh oferuje zasięg do 250 km na jednym ładowaniu z częściowym obciążeniem. Silnik osiąga maksymalną moc 45 kW. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.