Wiadomości OZE Im większy smog, tym niższa cena elektrycznego Renault Zoe 06 czerwca 2019 Wiadomości OZE Im większy smog, tym niższa cena elektrycznego Renault Zoe 06 czerwca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? W Bukareszcie w Rumunii pojawił się ogromny, cyfrowy billboard Renaulta z propozycją nietypowej oferty – im wyższy poziom zanieczyszczenia powietrza w mieście, tym cena elektrycznego Zoe spada. Aktualna wyświetlana jest w czasie rzeczywistym na wspomnianym billboardzie. Reklama Cena oraz aktualny stan zanieczyszczenia powietrza w Bukareszcie wyświetlane są na bieżąco – aktualizacja odbywa się średnio co sześć minut na podstawie uśrednianych danych odczytów stężenia pyłów w powietrzu. Wyświetloną cenę klienci mogą egzekwować w salonach dealerów Renault. Bukareszt jest jednym z najbardziej zatłoczonych i zanieczyszczonych miast w Europie. Tę kampanię we współpracy z Renault przygotowała agencja reklamowa Publicis Romania z siedzibą w stolicy Rumunii. Wszystko po to, aby przekonać Rumunów do inwestycji w ekologiczne auta. Póki co uważają oni, że tego typu modele są zbyt drogie w porównaniu do samochodów z konwencjonalnym napędem. Sprzedaż Renault Zoe w Polsce Póki co nie ma informacji, czy kampania przełożyła się na wzrost sprzedaży Renault Zoe w Bukareszcie. Przypominamy, że na polski rynek model ten trafił na początku 2018 roku, czyli z ponad rocznym opóźnieniem w stosunku do premiery we Francji. Z danych z ubiegłego roku wynika, że Polacy zainwestowali w około 550 sztuk samochodów w pełni elektrycznych, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem był Nissan Leaf. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.