Wiadomości OZE Wielka Brytania: Elektrownia słoneczna na stacji kolejowej 08 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Wielka Brytania: Elektrownia słoneczna na stacji kolejowej 08 sierpnia 2019 Przeczytaj także Fotowoltaika Gdzie w Polsce zainstalować fotowoltaikę? Najlepsze lokalizacje Wydajność instalacji fotowoltaicznej jest zależna od kilku czynników, m.in. od lokalizacji. Zależnie od umiejscowienia budynku, szerokości geograficznej i pory roku, ilość promieni, które docierają do paneli PV jest różna. W których miejscach Polski instalacja jest najbardziej wydajna? Jak duże znaczenie ma lokalizacja dla wydajności fotowoltaiki? O te kwestie zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy. OZE Ciepło z kanałów? Już wkrótce to możliwe Charakterystyczne londyńskie obiekty, takie jak Pałac Westminsterski i Downing Street, będą ogrzewane za pomocą nadmiaru ciepła wytwarzanego przez metro, kanały i rzekę Tamizę. “Te nowe niskoemisyjne sieci ciepłownicze będą korzystać z lokalnych źródeł ciepła odpadowego, dostarczając czystą i niedrogą energię” – zapowiedział radny Partii Pracy. Brytyjska Organizacja Charytatywna 10:10 działająca na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym we współpracy z Community Energy South i krajowym operatorem infrastruktury kolejowej Network Rail opracowała demonstracyjną instalację słoneczną Riding Sunbeams „First Light”. Projekt został sfinansowany przez Innovate U.K. i Departament Transportu. Reklama Na stacji kolejowej w Aldershot, w hrabstwie Hampshire została zainstalowana elektrownia słoneczna o mocy 30 kW. Projekt ma na celu dostawę prądu trakcyjnego dla brytyjskiego systemu kolejowego, dzięki możliwości podłączenia elektrowni słonecznej do podstacji trakcyjnych. Techniczny potencjał technologii wynosi około 20% całkowitego obciążenia trakcyjnego sieci prądu stałego w Wielkiej Brytanii. W Wielkiej Brytanii koleje zużywają 1% całej produkcji energii elektrycznej Kolejowa sieć prądu stałego, w samym tylko południowym Londynie, posiada ponad 500 podstacji trakcyjnych, z których każda ma zapotrzebowanie na moc małej fabryki. Zasilane są one przez punkty działające w systemie dystrybucji sieci kolejowej. – „W ciągu ostatniego roku pracowaliśmy nad znalezieniem sposobu połączenia systemu trakcyjnego z podstacjami, w celu bezpośredniego zasilania pociągów, bez wycieku z sieci” – powiedział Leo Murray, dyrektor ds. innowacji w organizacji 10:10. Organizacja 10:10 planuje rozszerzyć swoją działalność o inne kraje, które posiadają sieci kolejowe prądu stałego, m.in. Belgię i Hiszpanię. foto: Ridingsumbeams Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.