Wiadomości OZE Wielka Brytania: Elektrownia słoneczna na stacji kolejowej 08 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Wielka Brytania: Elektrownia słoneczna na stacji kolejowej 08 sierpnia 2019 Przeczytaj także Fotowoltaika Nowe panele fotowoltaiczne z nanokryształów – rewolucja na rynku? Wraz z rozwojem branży OZE konieczne jest poszukiwanie nie tylko wydajnych technologii, ale też rozwiązań mających pozytywny wpływ na środowisko. Warunki te spełniają panele nanokryształowe. Jednak dotąd ich największą wadą była mniejsza odporność na uszkodzenia, a tym samym – niska wydajność. Nowa technika P-DIP ma zapewniać panelom większą ochronę i usprawniać przepływ elektronów wewnątrz instalacji. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Brytyjska Organizacja Charytatywna 10:10 działająca na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym we współpracy z Community Energy South i krajowym operatorem infrastruktury kolejowej Network Rail opracowała demonstracyjną instalację słoneczną Riding Sunbeams „First Light”. Projekt został sfinansowany przez Innovate U.K. i Departament Transportu. Reklama Na stacji kolejowej w Aldershot, w hrabstwie Hampshire została zainstalowana elektrownia słoneczna o mocy 30 kW. Projekt ma na celu dostawę prądu trakcyjnego dla brytyjskiego systemu kolejowego, dzięki możliwości podłączenia elektrowni słonecznej do podstacji trakcyjnych. Techniczny potencjał technologii wynosi około 20% całkowitego obciążenia trakcyjnego sieci prądu stałego w Wielkiej Brytanii. W Wielkiej Brytanii koleje zużywają 1% całej produkcji energii elektrycznej Kolejowa sieć prądu stałego, w samym tylko południowym Londynie, posiada ponad 500 podstacji trakcyjnych, z których każda ma zapotrzebowanie na moc małej fabryki. Zasilane są one przez punkty działające w systemie dystrybucji sieci kolejowej. – „W ciągu ostatniego roku pracowaliśmy nad znalezieniem sposobu połączenia systemu trakcyjnego z podstacjami, w celu bezpośredniego zasilania pociągów, bez wycieku z sieci” – powiedział Leo Murray, dyrektor ds. innowacji w organizacji 10:10. Organizacja 10:10 planuje rozszerzyć swoją działalność o inne kraje, które posiadają sieci kolejowe prądu stałego, m.in. Belgię i Hiszpanię. foto: Ridingsumbeams Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.