Wiadomości OZE Komunikacja publiczna w Polsce masowo zamawia „elektryki” 19 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Komunikacja publiczna w Polsce masowo zamawia „elektryki” 19 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Na obecną chwilę trudno mówić o tym, że komunikacja publiczna w Polsce „elektrykami” stoi. Na około 11 tys. wykorzystywanych autobusów zaledwie dwusetka to pojazdy o napędzie elektrycznym. Wkrótce sytuacja ma znacząco ulec poprawie. Reklama Z ofert samorządów wynika, że w ciągu najbliższych dwóch lat na polskie ulice trafi kilkaset autobusów elektrycznych. Tendencja jest wzrostowa – następne lata przyniosą kolejne elektryki, tym razem ponad 1000 sztuk. Coraz więcej autobusów elektrycznych, ceny wciąż mało konkurencyjne Popularność pojazdów elektrycznych w komunikacji publicznej wynika z konieczności respektowania ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zeroemisyjny transport to jedno z jej głównych założeń. Dzięki ustawie w ciągu kilku najbliższych miast udział pojazdów elektrycznych w całkowitej flocie wyniesie 30%. Na obecną chwilę dużym ograniczeniem jest aspekt finansowy. Autobusy elektryczne to 150% do nawet 250% ceny wersji z silnikiem spalinowym (spełniającym normę Euro 6). Na szczęście zakup jest współfinansowany ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inowrocław wzorem do naśladowania, Warszawa z ambitnym planem Obecnie liderem elektromobilności w komunikacji jest Inowrocław wyróżniający się całkowicie ekologicznym taborem miejskim (24 zelektryfikowane autobusy Volvo). Pozytywne wieści docierają także ze stolicy. W poprzednim miesiącu władze Warszawy podpisały rekordowy kontrakt na 130 autobusów elektrycznych. Koszt inwestycji to 417 milionów złotych, z czego niecałą połowę pokryją środki unijne. Dostawy przegubowych Solarisów Urbino 18 Electric rozpoczną się w połowie 2020 roku. Inwestycja ma podobno nie wpłynąć na ceny biletów. Obecnie po stolicy jeździ 31 elektryków. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.